Monday, May 6, 2024

صفحه نخست » یک آقازاده مفسد، سلطانخواه کیست؟

aghazadeh2.jpgرویداد۲۴ - اخیراً شخصیت سلطانخواه در یک مجموعه تلویزیونی به نام «هفت سر اژدها» مورد توجه قرار گرفته است. «هفت سر اژدها» یک مجموعه تلویزیونی با نوسندگی و کارگردانی ابوالقاسم طالبی است که در این فیلم یک شخصیت به نام متین سلطانخواه وجود دارد. هفت سر اژد‌ها یک سریال رمضانی است که در سال ۱۴۰۲ از شبکه سه سیما پخش شد. این سریال به کارگردانی ابوالقاسم طالبی و تهیه‌کنندگی محمدرضا شفیعی ساخته شده است.

سلطانخواه واقعی کیست؟

متین سلطانخواه در سریال «هفت سر اژدها» توسط مجید واشقانی، بازیگر به تصویر کشیده شدهع است. این شخصیت در واقع یک چهره آقازاده را نشان می‌دهد که هم ثروتمند است و هم فاسد. در واقع سلطانخواه نمادی از آقازاده‌های سیاسیون ایران است که از موقعیت و رانت پدر برای منافع خود بهره‌برداری می‌کنند.

از آنجا که در این سال‌ها فساد آقازاده‌ها و استفاده از جایگاه پدر برای موفقیت و تصاویری از حضور و خوش‌گذرانی آقازاده‌ها در خارج از کشور افکار عمومی را نسبت به بخش‌هایی از حاکمیت بی‌اعتماد کرده است، این سریال سعی می‌کند به موضوع آقازاده‌ها بپردازد. در این سریال سلطانخواه در شرکت پدرش کار می‌کند و در جریان یک رشوه و فساد اقتصادی دخیل است. شخصیت داستان همچنین با دختر یکی از مقامات در ارتباط است و از آنجا که دست به تخلف زده است، به زندان می‌افتد. کارگردان این سریال مدعی است که روایت فساد اقتصادی را آنگونه مورد نظر رهبری است به تصویر کشیده است؛ نه آنگونه که رسانه‌های خارج از کشور اذعان می‌کنند.

شخصیت سلطانخواه نیز حاصل تلاش ابوطالبی کارگردان است که در مصاحبه‌ای درباره علت پرداختن به موضوع فساد چنین گفته است: «دو نگاه وجود دارد، که نمی‌توان گفت هر دوی آن‌ها خائنانه است. یک نگاه این است که فساد را روایت نکنیم و بگذاریم دیگران یعنی بی‌بی‌سی، دویچه وله، یورونیوز و ... روایت کنند. آن‌ها یک مسئله کوچک را بزرگ می‌کنند و به دنبال حل مسئله ما نیستند. آن‌ها به دنبال نبود فساد نیستند. اتفاقاً می‌خواهند حاکمیت فاسد شود و از بین برود. چراکه فساد حاکمیت را از بین می‌برد. رژیم طاغوت را فساد از بین برد. نگاه دوم این است که فساد را روایت کنیم، ولی صحیح روایت کنیم. این نگاه نگاه رهبری است. ما در «جنگ روایت‌ها» باید صحیح روایت کنیم، که رهبری اسمش را تبیین گذاشتند. حتی ایشان تبیین را واجب کردند. خیلی از ارگان‌ها می‌گویند ما صحبت رهبری را قبول داریم، اما وقتی به سراغشان می‌رویم می‌گویند از حامد بگو، ولی ما را نگو! اگر ما را بگویید، ما دیگر قدرت نداریم. حال ما فقط یک مورد فساد را می‌گوییم.»

333.jpg

مجید واشقانی بازیگر نقش سلطانخواه

مجید واشقانی متولد ۶ خرداد ماه سال ۱۳۵۹ ساکن تهران است که اخیراً در رئالیتی شو شب‌های مافیا، پرخوانده و ضد بسیار مورد توجه قرار گرفته است. او بازیگر سینما و تلویزیون است. مجید واشقانی فارغ‌التحصیل لیسانس رشته مهندی متالوژی است و بازیگری ار در سال ۷۸ آغاز کرده است. او در آن زمان در کلاس‌های بازیگری امین تارخ شرکت کرده است. خودش در یکی از مصاحبه‌ها گفته بود که با پوریا پورسرخ در یکی از دوره‌ها همکلاسی بودند.

او در مجموعه‌های تلویزیونی متعددی شرکت کرده است و سابقه اجراگری را نیز داشته است. پدر واشقانی یک افسر ارتسی بود که البته مخالفت‌های زیادی هم با بازیگری واشقانی داشته است. او در سریال‌های طلاق، بی‌نشان، روز‌های بی‌قراری، نامه آخر، زیر پای مادر، دیوار شیشه‌ای، تلاطم، انقلاب زیبا، خانه اجاره‌ای، مسیر انحرافی، نیش عقرب، لیلی، پایتخت ۱ و ... برخیمجموعه‌هایی است که او بازی کرده است.

او در شبکه خانگی در پدرخوانده، جوکر، ضد، شب‌های مافیا، هاری، شور عشق و ... دیده شده است. او همچنین در شبکه ۲ مجری برنامه ویژه شب یلدا بود و چندین کار مجری‌گری را به انجام رسانده است.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy