Tuesday, May 7, 2024

صفحه نخست » اگر حجاب را بگیرند وطن و دین از بین می‌رود

radan.jpg- فرمانده فراجا: زن چادری در ایران به منزله پرچم است

احمدرضا رادان، فرمانده فراجا، در اهواز گفت: «زن چادری در ایران به منزله پرچم است و یکی از استراژی های دشمن این است - که می‌گویند برای براندازی باید حجاب را سست کنیم.»

***

ایران وایر - همزمان با برخورد خشونت‌آمیز با زنان مخالف حجاب اجباری در قالب اجرای «طرح نور» توسط حکومت، فرمانده نیروی انتظامی کل کشور در سخنانی در اهواز گفت: «اگر حجاب را بگیرند خود به خود وطن و دین هم نیست می‌شود و از بین می‌رود.»

احمدرضا رادان که در اهواز به سر می‌برد در سخنانی در روز ۱۸ ارديبهشت مدعی شد: «اعتقاد به حل مسائل اقتصادی داریم، اما چه تعداد از این آدم‌های بدحجاب به خاطر مسائل اقتصادی کشف حجاب می‌کنند، آرایش و مو‌های آن‌ها به چه قیمت آرایش شده است؟ پس درد اقتصاد نیست.»

طرح موسوم به «نور»، شنبه ۲۵فروردین۱۴۰۳ برای مقابله با آنچه حکومت ایران «مقابله با بی‌حجابی» می‌خواند، پس از درخواست علنی «علی خامنه‌ای»، برای شدیدتر شدن سخت‌گیری‌ها علیه زنان آغاز شد. در طی اجرای این طرح، زنان بسیاری از خشونت نیروهای انتظامی، لباس‌شخصی‌ها و یگان‌های ویژه در جریان بازداشت خود روایت کردند.

این مقام انتظامی با «جنگ ترکیبی» خواندن مقاومت زنان در برابر حجاب اجباری، بار دیگر از همه مقامات خواست در طرح نور شرکت کنند. او گفت «سربازی و رزمندگی در این جنگ سهم همه است و اندازه آن دست خودتان و توشه آخرت تان خواهد بود.»

👈مطالب بیشتر در سایت ایران وایر

رادان در هفتم اردیبهشت هم در سخنانی با انتقاد از عدم همکاری ارگان‌های مختلف جمهوری اسلامی در طرح نور، در پاسخ به انتقادات گسترده نسبت به عملکرد نیروی انتظامی در برخورد با زنان گفته بود: «۳۲ دستگاه متولی موضوع حجاب و عفاف هستند که متأسفانه برخی از آنان به مأموریت‌های خود عمل نمی‌کنند و حتی در این زمینه مطالبه‌گر هم شده‌اند.»



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy