Thursday, May 9, 2024

صفحه نخست » پرویز فرهادپور، وکیلِ گوگوش درگذشت

goog.jpgسعيد دهقان - او که یکی از قدیمی‌ترین و حرفه‌ای‌ترین وکلای دادگستری ایران بوده است، صبح دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ و در ۹۷ سالگی در پاریس درگذشت. او پیش‌تر، در بخشی از گفتگوی خود با پروژه تاریخ شفاهی وکالت در ایران، ضمن تشریح پرونده چک‌ گوگوش، این ادعا را که تغییر قانون چک بخاطر همین پرونده بوده و به همین دلیل آن را قانون گوگوش یا «قانون چک گوگوشی» می‌نامیدند، رد کرده بود.

پرویز فرهادپور که دوره دانشجویی‌اش در زمان دکتر مصدق بود، از معدود وکلایی است که تز دانشگاهی‌اش را با دکتر عبدالحسین علی‌آبادی (دادستان وقت کشور) گذرانده بود و در نهایت پروانه وکالتش را سیدهاشم وکیل تصدیق کرده‌ بود. بج سینه کانون وکلا که معمولا وکلای دادگستری به عنوان آرم وکالت روی لباس یا کت یا لباس‌شان از آن استفاده می‌کنند، بعد از انقلاب، نخستین بار به همت زنده‌یاد پرویز فرهادپور وارد ایران شده است.

این بج‌های سینه وکلا که طرح اولیه‌اش در زمان شاه (حدود ۶۵ سال پیش) به یک شرکت معتبر فرانسوی سفارش داده شده بود، در حدود سال ۱۳۷۸ خورشیدی، در زمان مدیریت سیدمحمد جندقی‌ کرمانی‌پور و به درخواست او، توسط زنده‌یاد فرهادپور، به تعداد ۱۱ هزار از پاریس وارد تهران شده است. متن کامل گفتگوی اختصاصی ما با زنده‌یاد پرویز فرهادپور، در جلد دوم از کتاب «تاریخ شفاهی وکالت در ایران»، در آستانه انتشار است.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy