Tuesday, Jun 4, 2024

صفحه نخست » مورد سخت بلکه صَعب مواجهه شورای نگهبان با وحید حقانیان

haqbanner.jpgخبرگزاری وابسته به سپاه پاسداران: وحید حقانیان گزینه دفتر خامنه‌ای برای انتخابات نیست

در واکنش به نامزدی وحید حقانیان، مقام دفتر خامنه‌ای، خبرگزاری تسنیم، وابسته به سپاه پاسداران نوشت او مسئولیت اجرایی متناسب و چندانی نداشته و «بدتر» اینکه در تیزرهای انتخاباتی‌ نقطه ثقل تبلیغ را وابستگی به دفتر خامنه‌ای قرار داده که «غیراخلاقی» است و او گزینه دفتر رهبر نیست.

***

عبداله عبدی - عبدی مدیا، من هرگز نمیتوانم باور کنم معاون امور ویژه سابق دفتر رهبر جمهوری اسلامی که با همه حرف و حدیث ها وشایعات از نهاد رهبری مُنفک نشد و سمتی حساس با سطح دسترسی بسیار مهم بعنوان «مشاور و دستیار ارشد رییس دفتر رهبر جمهوری اسلامی در امور اجرایی» را در حال حاضر بر عهده دارد، بدون اشاره یا کسب اذن رهبر جمهوری اسلامی وارد انتخابات شده باشد حتی اگر تکذیب شود.

وزارت کشور در مواردی برای ثبت نام افراد مشابه با وحید حقانیان با سوابق مشخص که در مقررات جدید انتخاباتی حتی ابهام داشت، مانع ثبت نام شد اما برای حقانیان سوابق مدیریتی را در حد رجل سیاسی شناخت و ثبت نام کرد.

«دستیار ارشد رییس دفتر رهبر جمهوری اسلامی» هیچ نقطه ضد امنیتی و ملاحظات دیگر اطلاعاتی نمیتواند داشته باشد زیرا علاوه بر نظارت مستمر حراست مقتدر نهاد رهبری، دستگاه های دیگر هم اقدامات او و سایر عناصر نهاد رهبری را رصد میکنند و پالایش خودشان را در مورد عناصر ارشد نهاد رهبری مستمرا بااطلاع شخص آیت الله میرسانند.

سوال و علامت سوال من در سوت دوم این است؟

اگر فرضاً اراده ای برای کنار نهادن سید وحید حقانیان باشد

توجیه قانونی شورای نگهبان در حالیکه ملزم به اعلام مستند رد یا عدم احراز صلاحیت هست چیست؟

بنظرم اگر و اگر شورای نگهبان بخواهد او را رد صلاحیت کند کاری بسیار سخت خواهد داشت.

***


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy