Wednesday, Jun 12, 2024

صفحه نخست » نفر دوم شاخه نظامی حزب‌الله لبنان ترور شد + حزب‌الله شمال اسرائیل را موشک‌باران کرد

«ابوطالب» فرمانده یگان النصر حزب‌الله در حمله اسرائیل به «جویا» در جنوب لبنان کشته شد

العربیه - رسانه‌های لبنانی از کشته شدن فرمانده یگان نصر حزب‌الله لبنان مشهور به «ابوطالب» در حمله اسرائیل در شهر «جویا» خبر داده‌اند. او مهمترین فرمانده حزب‌الله لبنان بوده که از آغاز حمله تروریستی هفتم اکتبر به این‌سو کشته شده است.

abughs.jpgعکس ابوطالب در کنار قاسم سلیمانی

:::

در ادامه رویارویی نظامی و تبادل‌آتش روزانه مستمر میان اسرائیل و حزب‌الله که دامنه‌های آن در دو سوی مرزها به‌طور فزاینده‌ای در حال گسترش است، حمله‌ ارتش اسرائیل در بامداد چهار‌شنبه 23 خرداد که برای اولین بار به شهرک «جویا» در شهرستان «صور» در جنوب لبنان انجام شد، 4 کشته و چند زخمی بر جای گذاشت.

به گزارش منابع «العربیه» شلیک 3 موشک از یک پهپاد اسرائیلی به سوی منزلی در شهرک «جویا» در جنوب لبنان، 4 کشته و چند زخمی بر جای گذاشته است.

این منابع در ادامه گزارش دادند که «علی صوفان» ملقب به «ابوطالب» فرمانده یگان «النصر» حزب‌الله لبنان در حمله پهپادی اسرائیل به منزلش در شهرک «جویا» در جنوب لبنان کشته شده است.

656.jpgبه گفته این منابع، «ابوطالب»، برجسته‌ترین فرماندهان حزب‌الله بود که از ابتدای جنگ در هفتم اکتبر تاکنون توسط اسرائیل کشته شدند.

خبرنگار «العربیه» توضیح داد که این حمله به جلسه اعضای حزب‌الله در منزلی در مجاورت با منزل «حسین جشی» نماینده عضو فراکسیون حزب‌الله در پارلمان لبنان، در شهرک جویا صورت گرفته است.

بنا بر گزارش‌ها شبه‌نظامیان حزب‌الله منطقه هدف گرفته شده در حمله اسرائیل به شهرک «جویا» را به محاصره امنیتی خود درآوردند.

شایان ذکر است که این اولین باری است که اسرائیل شهرک «جویا» که در فاصله نزدیک به 25 کیلومتری از مرزهای لبنان و اسرائیل واقع است را بمباران می‌کند.

تشدید تنش‌ها و تبادل آتش در دو سوی مرزها از یک روز پس از حمله هفتم اکتبر حماس به اسرائیل، تاکنون به کشته شدن دست‌کم 462 نفر در لبنان و از جمله‌ آنها نزدیک به 300 عضو حزب‌الله و در حدود 90 غیرنظامی لبنانی منجر شده است.

طرف اسرائیلی اما اعلام کرده است که ادامه این درگیری‌ها تاکنون به کشته شدن 15 نظامی و 11 غیرنظامی این کشور منجر شده است.

حزب‌الله شمال اسرائیل را موشک‌باران کرد

ایندیپندنت فارسی - ارتش اسرائیل اعلام کرد روز چهارشنبه ۲۳ خرداد دست‌کم ۱۶۰ موشک از جنوب لبنان به شمال این کشور شلیک شده است.
به گزارش خبرگزاری فرانسه، با وجود برخورد تعدادی از این موشک‌ها به اراضی واقع در شمال اسرائیل، این حملات کشته یا زخمی بر جا نگذاشته است.

وزارت دفاع اسرائیل اعلام کرد این موشک‌ها در دو موج به سوی این کشور شلیک شده است.

همزمان حزب‌الله اعلام کرد صدها راکت کاتیوشا و موشک هدایت شونده به شمال اسرائیل شلیک کرده است.

وضعیت در مرز لبنان و اسرائیل از زمان حمله هفتم اکتبر حماس به‌شدت متشنج است.

شرایط بحرانی در این منطقه در هفته‌های اخیر تشدید شده است. بنیامین نتانیاهو هفته گذشته از آمادگی ارتش اسرائیل برای «عملیات گسترده» در مرز با لبنان خبر داده بود.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy