Wednesday, Jun 19, 2024

صفحه نخست » برخی از کاندیداهای ریاست جمهوری برای اهدافی متفاوت از ریاست‌جمهوری تأیید شده‌اند

abdi.jpg«عباس عبدی»، فعال سیاسی اصلاح‌طلب، در واکنش به اظهارات «علیرضا زاکانی» که گفته بود «قیمت بنزین را از ۳۰۰۰ به ۱۵۰۰ تومان اصلاح می‌کنم»، در شبکه اجتماعی «ایکس» نوشت: «برخی برای اهدافی متفاوت از ریاست‌جمهوری تایید شده‌اند.»

او در این توییت تاکید کرد: «‏به این حرف و گوینده آن کار ندارم. ولی شورای نگهبان باید متر و معیار‌های سنجش خود را برای تایید صلاحیت‌ها اعلام کند، شاید برخی برای اهدافی متفاوت از ریاست‌جمهوری تایید شده‌اند.»

زاکانی در صدا‌و‌سیما گفته بود طرحی برای اصلاح انرژی خانوار در سر دارد که شامل برق، گاز و بنزین می‌شود و در این طرح قیمت‌ها نه‌تنها تغییر نمی‌کند، بلکه قیمت ۳۰۰۰ تومانی بنزین به ۱۵۰۰ تومان بر می‌گردد و در این طرح مردم سود خواهند کرد.

گفتنی است پیش‌از این «مسعود پزشکیان»، دیگر کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری درباره افزایش قیمت بنزین گفته بود که افزایش قیمت بنزین در برنامه هفتم توسعه پیشی‌بینی نشده است و دولت نیز نمی‌تواند خارج از قانون، اقدام به افزایش قیمت بنزین کند.

احمد زیدآبادی هم نوشت:

برنامۀ اقتصادی!

اگر کاندیدایی بکوشد تا برنامۀ اقتصادی ارائه دهد، از نظر من بدان معناست که کل صورت مسئله را در نیافته است! هرگونه اصلاح اقتصادی در ایران با موانع سیاسی روبروست. از این رو، بدون اصلاح سیاسی، اصلاح اقتصادی در ایران غیرممکن است. هر کس بدون سخن از اصلاح سیاسی، وعدۀ بهبود اقتصاد با مکانیسم‌های شناخته شدۀ اقتصادی و تخصصی را بدهد، هم خودش و هم مردم را سر کار گذاشته است!



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy