Friday, Jun 21, 2024

صفحه نخست » یک رسوایی بزرگ برای جمهوری اسلامی در اروپا؟

terrorbanner.jpgجمهوری اسلامی مافیای هروئین در هلند و ترور یک سیاستمدار اسپانیایی

خبرگزاری فرانسه و روزنامۀ لیبراسیون به نقل از پلیس اسپانیا خبر دادند که ضارب سیاستمدار اسپانیایی، "آله‌جو ویدال-کوآدرس"، توسط پلیس هلند در آمستردام دستگیر شده است. فرد مظنون محرز عیاری نام دارد و قاچاقچی تونسی‌تبار فرانسوی است که از سوی رژیم ایران برای کُشتن سیاستمدار اسپانیایی، "آله‌جو ویدال-کوآدرس"، از نزدیکان مخالفان رژیم اسلامی ایران، اجیر شده بود.

ناصر اعتمادی - رادیو بین المللی فرانسه

محرز عیاری که در جریان یک قتل سیاسی دیگر در آمستردام دستگیر شده، هم اکنون تحت بازجویی پلیس آمستردام است و در پایان این بازجویی پلیس اسپانیا و سپس پلیس فرانسه نیز از او بازجویی خواهند کرد. در صورت اثبات اتهامات او در دادگاه، محاکمۀ وی به یک رسوایی بزرگ برای جمهوری اسلامی ایران تبدیل خواهد شد، زیرا، برای اولین بار رژیم ایران به عنوان آمر و عامل قتل یک رهبر سیاسی اروپایی معرفی خواهد شد.

"آله‌جو ویدال-کوآدرس" عضو پیشین و بنیانگذار حزب راست افراطی اسپانیا، به نام "وُکس"، و همچنین معاون پیشین رئیس پارلمان اروپا است که در نوامبر گذشته از یک سوءقصد تروریستی در مادرید جان سالم به دربرد. عامل این سوءقصد، محرز عیاری، یک قاچاقچی مواد مخدر و از رؤسای مافیای هروئین و علف در آمستردام است. خود "آله‌جو ویدال-کوآدرس" به روزنامۀ فرانسوی لوموند گفته است که او تردیدی ندارد که سازمان دهندۀ ترور او حکومت تهران بوده است. به نوشتۀ روزنامۀ لوموند عامل این ترور، محرز عیاری، در ششم ژوئن گذشته در نزدیکی آمستردام و پیش از ارتکاب یک قتل سیاسی دیگر دستگیر شده است.

👈مطالب بیشتر در سایت رادیو بین المللی فرانسه

جیسون برودسکای، مدیر انجمن آمریکایی مبارزه با برنامۀ اتمی ایران، به روزنامۀ فرانسوی لوموند گفته است که حکومت ایران تبحر خاصی در از بین بردن مخالفان سیاسی خود توسط گروه های جنایتکار دارد و در ازای این قبیل "خدمات" به رهبران این گروه ها پناه داده یا از آنان حمایت می‌کند. جیسون برودسکای در ادامه افزوده است که با بکارگیری گروه های جنایتکار، جمهوری اسلامی ایران می تواند نقش خود را در قتل های سیاسی انکار یا پنهان کند مضاف بر این که ثمرۀ این شیوه قتل‌ها بسیار بیشتر از هزینۀ آن است.

روزنامۀ لوموند همچنین به نقل از یک منبع آشنا با پروندۀ ترور سیاستمدار اسپانیایی افزوده است که موضوع دستگیری و محاکمۀ قاچاقچی تونسی‌تبار فرانسوی بسیار حساس است، زیرا، نه فقط می تواند نقش حکومت ایران را در یک جنایت بی سابقه علیه یک شخصیت سیاسی اروپایی برملا کند، بلکه رژیم اسلامی ایران را با پی آمدهای بی سابقۀ دیپلماتیک نیز روبرو سازد.

روزنامۀ لیبراسیون نوشته است که جمهوری اسلامی ایران به واسطۀ "موکرو مافیا"، کارتل قاچاق مواد مخدر در هلند، محرز عیاری را برای قتل سیاستمدار اسپانیایی اجیر کرده بود. "موکرو مافیا" که در شمار بالایی از قتل ها دست دارد در همکاری با کارتل‌های مواد مخدر در آمریکای جنوبی قاچاق علف و کوکائین را در شمال اروپا در انحصار خود دارد.

به غیر از محرز عیاری پنج نفر دیگر نیز در پیوند با سوءقصد به جان سیاستمدار اسپانیایی دستگیر شده اند. این پنج نفر عبارتند از یک شهروند ونزوئلایی، یک انگلیسی، دو اسپانیایی (که برای انجام قتل کمک لجستیکی در اختیار محرز عیاری گذاشته‌اند) و یک زن هلندی که علاوه بر کمک لجستیکی، کمک مالی نیز برای انجام ترور فراهم ساخته است.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy