Friday, Jun 21, 2024

صفحه نخست » جزئیات دومین مناظره انتخاباتی امشب + وقتی پورمحمدی ادعاهای قالیباف را شست و برد!

secondM.jpgایران اینترنشنال - دومین مناظره انتخاباتی میان مسعود پزشکیان، ‌مصطفی پورمحمدی، سعید جلیلی، علیرضا زاکانی، امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی و محمدباقر قالیباف، شش نامزد مورد تایید نظام برای جانشینی ابراهیم رئیسی، ساعت ۲۰ (به وقت ایران) چهارشنبه ۳۱ خرداد آغاز شد.

رسانه‌ها در ایران عنوان این مناظره را «خدمات‌رسانی عدالت‌محور دولت» اعلام کرده‌اند.

قرار است سه مناظره دیگر نیز در روزهای جمعه یکم تیر، دوشنبه چهارم تیر و سه‌شنبه پنجم تیر برگزار شوند.

:::

namazlarge.jpgnamazlarge2.jpg

مسعود پزشکیان: خط قرمز من سیاست‌های علی خامنه‌ای است

مسعود پزشکیان، نامزد مورد حمایت اصلاح‌طلبان در دومین مناظره نامزدهای ریاست جمهوری گفت: «آن‌چه به آن عمل می‌کنیم، سیاست‌های کلی مقام معظم رهبری است. این خط قرمز ماست که ما مراعات می‌کنیم.»

او در ادامه از حضور افراد مختلف در ستاد انتخاباتی خود استقبال کرد و افزود: «هر کسی به ستاد من بیاید، بنده می‌پذیرم، برای این‌که می‌خواهم رای بگیرم.»

پزشکیان با اشاره به فشار اقتصادی بر مردم در سال‌های اخیر گفت سرانه مصرف کالری ایرانیان در دولت رئیسی کاهش یافته است.

a1.jpg

پورمحمدی: فضای انتخاباتی در کشور گرم نیست

مصطفی پورمحمدی، عضو هیات مرگ و مقام قضایی جمهوری اسلامی در دهه ۶۰ در این مناظره گفت به دلیل نبود جو «اعتماد» در کشور، «هنوز فضای انتخاباتی گرم نیست».

او از مواضع برخی نامزدهای مورد تایید شورای نگهبان در قبال تحریم‌های بین‌المللی انتقاد کرد و گفت: «دوستان ما که اینجا هستند، یا بی‌توجه بودند به تحریم یا برای خنثی‌سازی [تحریم‌ها] ... اقدامی نکردند. آن‌ها که دور این میز هستند، درگیر بودند، ولی کاری نکردند.»

پورمحمدی افزود: «برای تحریم و برای خنثی‌سازی آن کاری نکردیم و حالا داریم نسخه می‌پیچیم؟»

جلیلی: از آمریکا آمدند تا از شبکه بهداشت ما الگوبرداری کنند!

سعید جلیلی کاندیدای گروه پایداری در مناظره امشب با تاکید بر ضرورت برنامه‌ریزی برای مشکلات گوناگون سلامت، مدعی شد که شبکه بهداشت در ایران به اندازه‌ای موفق بوده است که «از آمریکا آمدند تا الگوبرداری کنند!»

میکروفون جلیلی پیش از پایان صحبت‌هایش قطع شد

سعید جلیلی می‌گوید سیاست خارجی ایران نباید دوباره در مسیر مذاکرات با کشورهای غربی پیش برود.

آقای جلیلی بر فرصت‌هایی که وضعیت جهانی برای ایران فراهم کرده تاکید کرد و گفت باید نگاهی حاکم شود که نمی‌ترسد و نمی‌ترساند.

او در حال بیان دیدگاه‌های کلی خود بود که فرصت صحبتش به پایان رسید و پیش از آنکه سخنانش را تمام کند میکروفونش قطع شد.

***

محمدباقر قالیباف در مناظره نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری گفت که همه آسیب‌های اجتماعی جدی کشور ریشه در شرق کشور دارد. این نامزد انتخابات با اشاره به تجربه کارش در نیروی انتظامی افزود: «باید مرز شرقی در مرز پاکستان و افغانستان دیواره‌ای بزنیم که امنیت آنجا را تامین کنیم.»

***

راند دوم مناظره؛ غوطه ور در کلیشه ها و کلیات بدون اهمیت پس از راند دوم، مناظره بی انرژی تر از راند اول در حال برگزاری است تمام کاندیداها هم در حال پیمودن مسیر سعید جلیلی و ارائه کلیشه ها و کلیاتی فاقد ارزش برای مخاطب است

***

:::



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy