Wednesday, Jun 19, 2024

صفحه نخست » ادامه حواشی قطع میکروفن نماینده پزشکیان در تلویزیون

20-2.jpgایران وایر - پس از آنکه روز سی‌ام خرداد، محمد فاضلی، مشاور پزشکیان، پس از درگیری لفظی با کارشناس صداوسیما، میکروفون را پرت و استودیو را ترک کرد، واکنش‌های گسترده‌ای به این اتفاق در فضای مجازی منتشر شد و حواشی آن همچنان ادامه دارد.

در یکی از این واکنش‌ها، «محمدجواد آذری جهرمی»، وزیر ارتباطات در دولت حسن روحانی، در حساب کاربری خود در شبکه ایکس نوشت: «نشنیدن و هلهله کردن با هدف قطع صدای مظلوم، از سنت امویان است.»

این توییت آذری جهرمی خود با واکنش گسترده کاربران همراه بود. برخی از کاربران با اشاره به نقش آذری جهرمی در قطع اینترنت در اعتراضات آبان ۹۸ و فیلترینگ اینترنت ایران، به این اظهارات وزیر ارتباطات سابق اعتراض کردند.

در یکی از این واکنش‌ها «آیدا قجر»، روزنامه‌نگار، در پاسخ به توییت جهرمی نوشت: «دیکتاتورها و همدستان‌شان، بر فراموشی جامعه تكيه مى‌زنند و دروغ می‌بافند. آبان۹۸ از حافظه جمعی ما حذف‌شدنی نیست».

👈مطالب بیشتر در سایت ایران وایر

در واکنش‌های دیگر به قهر نماینده پزشکیان از برنامه تبلیغاتی در صدا و سیما، شماری از فعالان سیاسی-مدنی که سابقهٔ زندان هم دارند، به فاضلی یادآوری کردند که وقتی از اظهارات یک کارشناس آن‌قدر برآشفته می‌شود، نباید مردم را با همه آسیب‌هایی که حکومت به آن‌ها وارد کرده، به شرکت در انتخابات دعوت می‌کرد.

مهدی محمودیان از فعالین سیاسی که پیشتر بارها به دلیل فعالیت‌های حقوق بشری زندانی شده نوشت: «جناب فاضلی؛ شما که در برابر قطع بلندگو اینگونه برافروخته شدید، چگونه مردمی که حیات و مماتشان به نابودی رفته و صدایشان خفه شده را به روزنه‌گشایی دعوت کردید؟ کاندید ریاست جمهوری حتی جرات نکرد در دفاع از حق شما قدمی بردارد، چگونه انتظار داشتید چند نماینده ۴درصدی برای حق مردم بایستند.»

محمد حبیبی، از اعضای شورای صنفی معلمان و از زندانیان سیاسی سابق، نیز با اشاره به امضای بیانیه «روزنه‌گشایی» در انتخابات گذشته توسط فاضلی، نوشت: «سخت بود آقای محمد فاضلی ؟ دفعه بعد که خواستی بیانیه روزنه گشایی بدهی ، به هزاران معلم و دانشجو و کارگری فکر کن که بازداشت شدند، کتک خوردند ، حبس کشیدند، تحقیر شدند و اخراج شدند. به آن بازنشسته‌ای که در مقابل چشمان همسرش ،دستش را شکستند . به دخترانی که هر روز سرکوب می شوند.»

حسین رزاق از دیگر زندانیان سیاسی نیز در واکنش به قهر فاضلی نوشت: «در واکنش به یک قطع میکروفن از طرف یک بخش نظام قهر می‌کنند اما به مردمی که خون جوانانشان هنوز کف خیابان است می‌گویند رأی بدهید به نظام تا آشتی کنیم و روزنه باز شود».



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy