Tuesday, Jun 25, 2024

صفحه نخست » تعیین تکلیف نتیجه انتخابات از سوی خامنه‌ای

kham.jpgایران اینترنشنال - رهبر جمهوری اسلامی روز سه‌شنبه پنجم تیر در یک سخنرانی در آستانه چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری در ایران بار دیگر بر مخالفت با آمریکا تاکید کرد. علی خامنه‌ای «نامزد اصلح» را کسی دانست که به پیش‌برد این سیاست کمک کند. او اعلام کرد بر «مشارکت بالا» در این انتخابات اصرار دارد.

علاوه بر اصرار به مشارکت بالا در انتخابات، خامنه‌ای بدون ذکر نام خاصی گفت: «بعضی از سیاسیون در کشور ما تصور می‌کنند باید آویزان به این قدرت و آن قدرت بشوند و بدون آویزان شدن به فلان قدرت معروف و بزرگ، نمی‌شود پیش رفت. یا خیال می‌کنند که همه‌ راه‌های پیشرفت از آمریکا می‌گذرد.»

او افزود: «آن کسی که دل‌بسته‌ آمریکا باشد و تصور کند که بدون لطف آمریکا نمی‌شود قدم از قدم برداشت، برای شما همکار خوبی نخواهد بود. او از ظرفیت‌های کشور استفاده نخواهد کرد و خوب مدیریت نخواهد کرد.»

اصلاح‌طلبان بر مذاکره و تلاش برای برقرار کردن رابطه با آمریکا تاکید دارند.

مطالب بیشتر در سایت ایران اینترنشنال

روابط سیاسی ایران و آمریکا پس از حمله به سفارت آمریکا در تهران کمتر از یک سال پس از انقلاب سال ۵۷ قطع شد.

از آن زمان جمهوری اسلامی سیاست‌ آمریکاستیزی را به عنوان یکی از اصول خود پیش برده است.

خامنه‌ای در سخنرانی امروز خود از ابراهیم رئیسی نیز ستایش کرد.

رئیسی در دوران ریاست جمهوری خود تلاش کرد سیاست نزدیکی جمهوری اسلامی به روسیه و چین را که خامنه‌ای بر آن تاکید دارد، پیش ببرد.

سه روز مانده به برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری زودهنگام در ایران در روز جمعه هشتم تیر، علاوه بر قشرهای مختلف مردم، بسیاری از گروه‌ها و چهره‌های سیاسی و مدنی این انتخابات را تحریم کرده‌اند.

ده‌ها شهروند پس از برگزاری مناظره‌های نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری، پیام‌هایی به ایران‌اینترنشنال ارسال و تاکید کردند مشارکت در انتخابات به معنای نادیده گرفتن جنایات جمهوری اسلامی و پایمال کردن خون قربانیان آن در چهار دهه اخیر است.

توصیه خامنه‌ای به مشارکت حداکثری در انتخابات

رهبر جمهوری اسلامی در سخنرانی خود خواهان مشارکت بالا در انتخابات شد: «وارد میدان شدن مردم معنایش این است که جمهوری اسلامی به معنای واقعی کلمه جمهوری است و زبان دشمنان کوتاه می‌شود.»

خامنه‌ای گفت: «در هر انتخاباتی که مشارکت کم بوده، زبان ملامت دشمنان جمهوری اسلامی و حساد جمهوری اسلامی دراز شده است و ملامت کردند.»

در سال‌های اخیر میل شهروندان در ایران به شرکت در انتخابات کاهشی چشم‌گیر یافته است، به طوری که در دور پیشین انتخابات مجلس شورای اسلامی، رکورد تحریم انتخابات شکسته و پایین‌ترین میزان مشارکت پس از انقلاب ثبت شد.

در آستانه انتخابات ریاست‌جمهوری در ایران، نتایج نظرسنجی گروه مطالعات افکارسنجی ایرانیان (گمان) نشان می‌دهد بیش از ۶۵ درصد مردم در این انتخابات شرکت نخواهند کرد.

بر اساس این نظرسنجی، تنها حدود ۲۲ درصد شرکت‌کنندگان اعلام کرده‌اند که در انتخابات ریاست‌جمهوری شرکت خواهند کرد و رای‌ خواهند داد و ۱۲ درصد نیز گفته‌اند هنوز تصمیمی در این زمینه نگرفته‌اند.

خامنه‌ای گفت: «اگر در این انتخابات مشارکت خوب مردم مشاهده بشود این مایه‌ سرافرازی جمهوری اسلامی است. مشارکت مردم در ذات جمهوری اسلامی است.»

هفته گذشته، ۱۰ تشکل دانشجویی، دو تشکل دانش‌آموزی و گروهی از دانشجویان و فعالان مدنی، صنفی و سیاسی در بیانیه‌ای مشترک، خواستار تحریم انتخابات ریاست‌جمهوری شدند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy