Friday, Jun 28, 2024

صفحه نخست » آدم فروش های خارج نشین؛ ف. م. سخن

IMG_3179.pngانتخابات، انسانیت، مردانگی، آنتن بودن، سربازی، و زندان؛ اندر حکایت رای دادن بعضی خارج نشینان

دو جا به من معنی انسانیت، مردانگی، و آدم فروش و آنتن بودن را نشان داد:

زندان و سربازی

گیر افتادن های من در سال های قبل از شصت، و بعد دوران سربازی خیلی چیزها را به من یاد داد از جمله انسانیت و مردانگی و خیلی زشتی ها را هم به من نشان داد از جمله آدم فروش و آنتن بودن را.

انسان را در موقعیت های سخت باید شناخت. انسانیت و مردانگی را هم. در وضع عادی همه ی دهان ها گشاد است و ادعاها بی پایان. به وقت امتحان اما، نود و پنج درصد دهان گشادها و مدعیان با نمره ی صفر به طور کامل و یک ضرب رفوزه می شوند.

دوران زندان و سربازی دقیقا وقت امتحان انسان است. در این دوران آدمی واقعیت وجودی خود را نشان می دهد.

اگر شما در دوران سختی، انسانیت و مردانگی خود را نشان بدهید، آن وقت می توان گفت که شما «مرد» هستید (مرد بودن موضوع جنسیّت نیست و زنان هم می توانند «مرد» باشند و این اصطلاحی ست که متاسفانه برای «زنان» معادل جداگانه ای ندارد بنابراین این صفت را هم برای مرد، هم برای زن به کار می بریم و خانم ها لطفا دلخور نشوند).

در اسارت، انسان برای منافع شخصی خودش می تواند نه تنها از انسانیت و مردانگی دست بشوید، بلکه می تواند یک قدم دیگر به سمت قهقرا بردارد و «آدم فروش» و «آنتن» بشود. آنتن یعنی خبر چین و آدم فروش هم که اسم اش روی خودش است. این ها کسانی هستند که در روی شما می خندند، و از پشت به شما خنجر می زنند. یعنی کسی که بر خلاف حرکت مردان مرد گام بر می دارد و تلاش و مقاومت آن ها را ضایع می کند. کار این ها که «مثلا» دوست شما هستند خیلی خیلی دردناک است. دردناک تر از ضربه ی مستقیم دشمن.

من الان به کسانی که در ایران در اسارت و دربند شغل و مصالح خانواده و آینده ی خود هستند کاری ندارم. به کسانی کار دارم که در بیرون از ایران هستند و از هفت دولت آزاد هستند. آدم فروش ها و آنتن های خارج نشین را دیدن دردش به مراتب شدیدتر از دیدن آدم فروش ها و آنتن هایی ست که به هر حال به نوعی، کم یا زیاد، زیر فشار هستند.

الان در ایران عده ای در حال رای دادن هستند و عده ی بیشتری در خانه های شان نشسته اند و بازی انتخابات را یک بازی آدم فروشانه می دانند.

در خارج هم عده ای در مقابل نمایندگی های جمهوری اسلامی ایستاده اند تا رای بدهند. این ها یا موافقان حکومت نکبت هستند یا مخالفانی که «مثلا» بر اساس منطق های ذهنی و «منفعتی» می خواهند رای بدهند.

این دسته ی دوم آدم فروش ها و آنتن هایی هستند که به نظر من به مجید رضا رهنوردها و نوید افکاری ها و امثال این بچه ها که مرد و مردانه در مقابل حکومت آدمخوار ایستادند و جان خود را به کشورشان تقدیم کردند آگاهانه و در آزادی مطلق خیانت می کنند.

اسم بردن من فایده ای ندارد. فقط با دیدن این آنتن ها و آدم فروش های نامرد سری به تاسف تکان می دهم و با انزجار از کنارشان می گذرم.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy