Sunday, Jun 30, 2024

صفحه نخست » این انتخابات یعنی دیکتاتور به پایان سلام کن، علی اکبر امیدمهر

Aliakbar_Omidmehr.jpgدر حالیکه انتخابات ریاست جمهوری رژیم بین دو فرد برتر یعنی پزشکیان و جلیلی به دور دوم موکول شده، یک نگاهی به گذشته نشان میدهد .که بالاترین رقم شرکت کنندگان در انتخابات ریاست جمهوری رژیم به خرداد سال 1376 برمیگردد. که وزارت کشور رژیم از میان واجدین شرایط 36 میلیون نفره ،آن را 79 در صد اعلام نمود.که محمد خاتمی مجددا در دور دوم انتخاب گردید. علت میزان بالای شرکت رای دهندگان ، به خاطر زاویه ای بود.

خاتمی با خامنه ای، در دور اول پیدا کرده بود. در واقع قریب به هشتاد در صد مردم ،با انتخاب مجدد خاتمی، یک نه بزرگ به خامنه ای گفتند.که همین قضیه، باعث شد.وی شمشیرها را از رو بسته و هرگونه قدرت مانور و انتصاب افراد نزدیک به رئیس جمهور در پست های مربوطه ، از خاتمی سلب و تشدید دخالت ها و خرده فرمایشات رهبری موجب گردید. وی پست ریاست جمهوری را، ابتدا تدارکاتچی و سپس آبدارچی رهبری اعلام نماید. که ظاهرا از آن روز تاکنون مورد غضب خامنه ای قرار گرفته است.
بار دیگر مدیریت انتخاباتی دستگاه رهبری در خرداد 1400 برای انتخاب رئیسی ملیجک گوش به فرمان خامنه ای موجب شد.که از میان 59 میلیون واجدین شرایط، با همه آمار سازی ها،تعداد شرکت کنندگان چهل و هشت در صد اعلام گردد.

اکنون از میان 61 میلیون واجدین شرایط رای دهی ،آمار شرکت کنندگان کمتر از 40% و قریب به 24 میلیون نفر اعلام شده،که با توجه به همین آمار رسمی وزارت کشور،از لحاظ تحریم رژیم از سوی مردم، رکوردهای قبلی شکسته شده و بیش از 60% واجدین شرایط، به خامنه ای و شرکا نه گفته اند. این یعنی، بزرگترین تحریم انتخابات رژیم تا کنون، بر اساس آمار مدیریت شده خود رژیم.
نظر به اینکه این انتخابات فعلا به دور دوم کشیده شده ، با توجه به جمعیت 89 میلیونی داخل کشور و هشت یا نه میلیونی مقیم خارج،جلیلی و پزشکیان هر کدام با آرای ده میلیونی ، تنها نماینده ده درصد از جمعیت کشور خواهند بود.با توجه با اینکه جلیلی در مبارزات انتخاباتی همواره خود را مطیع و مجری فرمایشات رهبری اعلام نموده و همچنین پزشکیان فردی که در مبارزات انتخاباتی بارها گفته هیچ برنامه ای ندارد و سیاست های ابلاغ شده از سوی رهبر را اجرا خواهد نمود. این امر در واقع،اذعان به آبدارچی ولی فقیه بودن پست ریاست جمهوری و رسما مهر صحه گذاشتن بر آن.
این اولین باری است.که در تاریخ جامعه بشری، پست ریاست جمهوری در کشوری ، به منشی گری رهبر رژیم تنزل یافته است.یعنی ازین پس و بعد از انتخاب مجدد جلیلی یا پزشکیان به ریاست جمهوری،نه در داخل کشور ونه جامعه بین المللی ،طرز برخورد با یکی از این دو،نه به عنوان رئیس جمهور صاحب قدرت و اراده و اختیار، بلکه به عنوان منشی اجرای منویات خامنه ای تلقی خواهد شد.این امر عواقب و طرز برخورد های مخصوص خود را در پی خواهد داشت. روبرو شدن یک مقام خارجی با یکی از این دو، در واقع گفتگو با منشی و فرستاده ویژه خامنه ای خواهد بود .در نتیجه افرادی چون ظریف ،دیگر قدرت مانور در مذاکرات با خارجی ها را از دست خواهند داد.


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy