Monday, Jul 1, 2024

صفحه نخست » پیام ابراهیم نبوی به مردم بزرگوار و نازنین ایران

01_nbvi_jil_pz.jpgابراهیم نبوی - زیتون

آری به پزشکیان، «نه» به جلیلی

مرحله اول انتخابات کشور برگزار شد و رقابت میان مسعود پزشکیان و سعید جلیلی به دور دوم کشیده شد. برای من که در مرحله اول گفتن یک آری به پزشکیان لازم بود، اما در این مرحله نه فقط رای آری به پزشکیان، بلکه یک نه بزرگ به جلیلی لازم و ضروری است.

مردم بزرگ ایران!

ما که من خود را یکی از شما می‌دانم، روزهای تلخ و سیاهی را پشت سر گذاشتیم، اما هرگز در هیچ زمانی ایران به اندازه امروز در خطر نبوده است. در حال حاضر حدود ده سال است که چه در اواخر دوره اول روحانی، چه در تمام دوره دوم روحانی و چه در سه سال دولت رئیسی، یک باند خطرناک به رهبری جلیلی تمام تلاش خودشان را برای جلوگیری از بازگشت ایران به ریل کشورهای مهم جهان( اروپا و آمریکا) انجام دادند. هرچه گروه لیبرال‌تر و معقول‌تر حکومت به رهبری ظریف و روحانی و گروهی از اصلاح‌طلبان تلاش کردند با برجام مانع از ادامه انزوای ایران و تحریم سنگین ایران شوند، باند خطرناک سعید جلیلی با دولت پیدا و پنهان‌شان مانع این امر شدند. رئیسی، نمی‌دانست و نمی‌فهمید، قالیباف هم واقعا آنقدر که جلیلی خطرناک است، سیاست‌های دشمنانه با ایران ندارد، اما باور کنید سیاست‌های باند جلیلی علیه استقلال، آزادی ، جمهوریت و صلح است. جلیلی مصداق همان دزدی است که با چراغ آمده است. امروز صلب‌ترین و سخت‌ترین و سیاه‌ترین بخش جمهوری اسلامی در معرض قبضه‌کردن تمام قدرت در دست خود است. ممکن است گفته شود که عامل برهم ریختن برجام، دونالد ترامپ بود. شکی در این نیست، اما دشمنی جلیلی با حیات و رشد و شکوفایی سرزمین ایران اگر بیش از ترامپ و نتانیاهو نباشد، کمتر نیست. از یک سو خطر ورود ترامپ به کاخ سفید جلوی چشم ماست و از طرف دیگر خطر ورود جلیلی و باند خطرناکش به پاستور. رای به پزشکیان فقط یک آری مثبت به عدالت بیشتر، آزادی بیشتر و سلامت بیشتر جامعه نیست، بلکه یک نه به خطر جلیلی و باند اوست.

مردم بزرگ ایران!

من به عنوان کسی که دو بار به زندان جمهوری اسلامی رفتم، حداقل بیست سال است که آرزوی زندگی در ایران و راه رفتن در خیابان‌های تهران و شیراز و اصفهان را دارم، به عنوان کسی که از ۸۱ کتابی که نوشتم و ۴۶ مورد آن در ایران منتشر شده بود و حالا آثارم در ایران حق چاپ ندارد. به عنوان مردی که دو دهه عمرش را در دوری از خواهران و برادرانم گذراندم، حاضرم همه این مصائب تلخ و دردناک را تحمل کنم و هر تاوانی که لازم است بپردازم که کشور ایران به دست باند خطرناکی مانند سعید جلیلی که مثل دکتر استرنج لاو استنلی کوبریک هیستری ضد دشمن دارد و حاضر است خودش هم نابود شود تا آسیای بادی دشمن موهوم‌اش را نابود کند، نیافتد. امروز ایران در خطر بزرگی است. از شما می‌خواهم اهمیت این روزهای کمیاب را بدانید و در هر جایی که هستید روز جمعه آینده به پای صندوق‌های رای گیری بروید و با رای دادن به پزشکیان مانع ورود یک جریان خطرناک روی صندلی قدرت قوه مجریه بشوید.

من برای گفتن آری به پزشکیان هیچ تردیدی ندارم، او هیچ پرونده ناسالمی ندارد، هیچ فسادی در کارنامه او نیست، از نظر سلامت سیاسی و اخلاقی و شرافت انسانی حزو معدود سیاستمدارانی است که نه اهل دروغ و دغل‌بازی است و نه اهل ریا و پشت هم اندازی. من واقعا با تمام وجود قصد دارم به پزشکیان رای بدهم. جمعه آینده من باید بروم تا نگذارم موجودی خطرناک مانند جلیلی روی صندلی قدرت ننشیند.

مردم بزرگوار و نازنین ایران

شش هفت سال گذشته سال‌های تلخی در ذهن و جان همه ماست. اعتراضات ۱۳۹۶ و ۱۳۹۸ و از همه مهم‌تر جنبش زن، زندگی، آزادی توسط قدرت سیاسی سرکوب شد و جز کارنامه سیاهی برای حکومت، در دل همه مردم ما لکه سیاهی ماند که به همین دلیل مردم ما نمی‌توانند آن سیاهی‌ها را فراموش کنند و پای صندوق رای بروند. من از همه خواهران و برادران و هموطنانم و همه دوستانی که می‌شناسم یا آشنایی رسانه‌ای دارم، از عزیزانی که در جنبش دموکراسی ایران رنج کشیدند، از خواهرم فائزه هاشمی، از برادرم مصطفی تاج زاده و از همه عزیزانی که دلی پر خون از این حاکمان بد دل و سنگدل دارند می‌خواهم به عقل و خرد خود رجوع کنند و هم خودشان به پزشکیان رای بدهند، هم دیگران را قانع کنند که به پای صندوق‌های رای بروند. وقتی پزشکیان بر سر کار آمد همگی به خیابان خواهیم رفت و به همه نادرستی‌ها و ناکامی‌ها اعتراض خواهیم کرد و مطمئن هستیم که گوشی برای شنیدن مصائب و تلخی‌ها هست. اما اگر باند خطرناک جلیلی بر سر کار بیایند، نه از تاک نشان خواهد ماند و نه از تاک نشان.

مردم عزیز ایران،

براساس آمارهای ارائه شده حدود ۴۰ درصد از مردم در مرحله اول انتخابات پای صندوق‌های رای رفتند و حدود ۲۴ میلیون نفر رای خود را به صندوق انداختند. اما حدود ۶۰ درصد از مردم از رفتن پای صندوق‌های رای خودداری کردند. حدود ۲۸ تا ۳۰ درصد کمابیش افرادی هستند که در هیچ حالتی در نظرسنجی‌ها گفتند که در انتخابات شرکت نخواهند کرد. اما ۳۰ درصد دیگر آدم‌هایی هستند که یا تردید دارند، یا تنبلی می‌کنند، یا اصولا حوصله رای دادن ندارند یا پیر هستند، یا شناسنامه‌شان دم دست‌شان نیست و مواردی از این دست. هر کسی که در مرحله اول به پزشکیان رای داده است، در میان اطرافیان خودش یک یا دو نفر را که در مرحله اول پای صندوق نرفتند، پیدا کند و او را قانع کند که با همدیگر برای دادن رای بروند، اگر آدمی ماشین ندارد، دنبالش بروید، اگر پدربزرگ و مادربزرگی هست که نمی‌تواند به تنهایی پای صندوق برود، از امروز با او صحبت کنید و او را قانع کنید که با همدیگر برای دادن رای می‌روید. به‌قول بچه‌های شهر هوای روز انتخابات دونفره خوب است.

دوست مردم ایران
ابراهیم نبوی



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy