Thursday, Jul 4, 2024

صفحه نخست » حکم دادگاه "تروریست" ایرانی‌تبار با ظاهر "داعشی" اعلام شد

یک نروژی ایرانی‌تبار به جرم انجام اقدام تروریستی به ٣‬٠ سال زندان محکوم شد

رادیو بین المللی فرانسه - دادگاه اسلو، زانیار متاع‌ پور، نروژی ایرانی‌تبار متهم پرونده حمله به فستیوال دگرباشان اسلو در سال ۲۰۲۲ را به اتهام ارتکاب اقدام تروریستی، به ٣‬٠ سال زندان محکوم کرد. حبس ٣‬٠ ساله، بالاترین مجازات در نروژ از زمان تغییر قانون تروریسم در این کشور در سال ٢٠١٥ است.

terrorlarge.jpgمحاکمه متهم نروژی ایرانی‌تبار که در ماه مارس آغاز شده بود، در ١٦‬ مه به پایان رسید و رای دادگاه، امروز پنجشنبه ۴ ژوئیه، اعلام شد.

دادگاه اسلو پس از انجام تحقیقات اعلام کرد که زانیار متاع‌ پور که اکنون ۴۴ سال دارد، "با داعش بیعت کرده و چندین سال است که به افراطی ها ملحق شده است". بنا بر اعلام دادگاه، وی در حمله ژوئن ۲۰۲۲، در مجموع ١٨ ‬گلوله -١٠ گلوله با مسلسل و ٨‬ گلوله با تفنگ دستی- به سمت جمعیت شلیک کرده است. او می‌تواند پس از ٢٠ سال درخواست آزادی مشروط کند، اما تنها در صورتی آزاد می‌شود که دیگر خطرناک تلقی نشود.

زانیار متاع‌ پور که متولد ایران بوده و در سال ١٩٩٠ همراه خانواده‌اش به نروژ مهاجرت کرده، ۲۵ ژوئن سال ۲۰۲۲ در آستانه برگزاری رژه افتخار دگرباشان(ال‌جی‌بی‌تی) اسلو، با تیراندازی در سه مکان در پایتخت نروژ، دو نفر را کشته و ۲۱ نفر را مجروح کرد.

👈مطالب بیشتر در سایت رادیو بین المللی فرانسه

نگرانی‌های امنیتی به وجود آمده در پی این تیراندازی، درنهایت به لغو مراسم رژه افتخار اسلو انجامید. این حمله، نروژ، کشوری که نرخ جرم و جنایت نسبتاً پایینی دارد را شوکه کرد.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy