Thursday, Jul 4, 2024

صفحه نخست » دیدار مخبر و پوتین، یک روز پیش از برگزاری دور دوم انتخابات

mokhber.jpgایران وایر - امروزپنجشنبه چهاردهم تیرماه، درست یک روز پیش از موعد برگزاری دور دوم انتخابات، «محمد مخبر»، کفیل ریاست‌جمهوری ایران در پایتخت قزاقستان با «ولادیمیر پوتین»، رئیس‌جمهور روسیه، دیدار و گفتگو کرد.

محمد مخبر، کفیل ریاست‌جمهوری ایران پس از مرگ ابراهیم رئیسی، در دومین روز نشست سران کشورهای عضو و ناظر سازمان همکاری شانگهای همراه با رهبران روسیه،‌ چین، قزاقستان، و سایر کشورهای عضو به جای رئیسی حاضر شد.

مخبر در دیدار دو جانبه با پوتین، روابط دو کشور را راهبردی توصیف کرد و مدعی شد که این روابط، نظمِ «ناعادلانهٔ مبتنی بر یکجانبه گرایی» را به چالش کشیده است. آقای مخبر همچنین بر ضرورت تسریع در تکمیل مبانی حقوقی همکاری جامع بین تهران و مسکو تاکید کرد و خواستار تصویب و اجرایی شدن آن شد.

این دیدار در حالی با حضور مخبر، باقری کنی و چند تن دیگر از مقامات عالی‌رتبه دولت سیزدهم برگزار شد که ممکن این دولت در انتخابات دو قطبی فردا، جایگاهش را به جناح رقیب و مسعود پزشکیان واگذار کند.

خبر دیدار مخبر با پوتین در حالی منتشر می‌شود که بسیاری از اعضای کلیدی دولت سیزدهم در تهران برای پیروزی سعید جلیلی تلاش می‌کنند. محسن منصوری، معاون اجرایی ابراهیم رئیسی، حالا به عنوان رئیس ستاد انتخاباتی سعید جلیلی، در تلاش است مسیر دولت سیزدهم پس از مرگ رئیسی ادامه یابد.

👈مطالب بیشتر در سایت ایران وایر

نزدیکی به روسیه در دوره کوتاه ریاست‌جمهوری ابراهیم رئیسی در پی ناتوانی دولت او از مدیریت تحریم‌ها و بحران‌های عدیده اقتصادی و سیاسی، شتاب بیشتری گرفت. به گفته فلاحت‌پیشه، رییس پیشین کمیسیون امنیت ملی مجلس اکنون «کار به جایی رسیده که اگر ایران کوچک‌ترین گامی برای تنش‌زدایی با آمریکا و رفع مشکلات هسته‌ای خودش بردارد، با سیاست استعماری روسیه و بعضا چین مواجه می‌شود، سیاستی که ما فقط در دوران قاجار شاهد بودیم.»



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy