Wednesday, Jul 10, 2024

صفحه نخست » افزایش خودکشی مردان؛ یک سیاستمدار: زنان مقصرند

photo.jpgیک سیاستمدار در کره جنوبی پس از ربط دادن افزایش خودکشی مردان به نقش فزاینده «مسلط» زنان در جامعه، به دلیل اظهارنظرهای خطرناک و غیرمستند مورد انتقاد قرار گرفته است

یورونیوز - کیم کی‌داک، عضو شورای شهر سئول، استدلال کرده است که افزایش مشارکت زنان در بازار اشتغال کار در سال‌های اخیر کار و همین‌طور ازدواج را برای مردان سخت‌تر کرده است.

او گفت که این کشور اخیراً «شروع به تبدیل شدن به یک جامعه تحت سلطه زنان کرده است» و این ممکن است «تا حدی باعث افزایش اقدام به خودکشی در میان مردان باشد.»

این عضو حزب دموکرات کره جنوبی می‌گوید به هنگام تجزیه و تحلیل داده‌های مربوط به تعداد تلاش‌های خودکشی از فراز پل‌های کنار رودخانه هان سئول به چنین جمع‌بندی‌ای رسیده است.

این گزارش که در وب‌سایت رسمی شورای شهر پایتخت کره جنوبی نیز منتشر شده است نشان می‌دهد تعداد موارد اقدام به خودکشی در کنار رودخانه «هان» سئول از ۴۳۰ مورد در سال ۲۰۱۸ به ۱۰۳۵ مورد در سال ۲۰۲۳ رسیده است. بنابر این گزارش همچنین میزان مردانی که تلاش می‌کنند جان خود را بگیرند، از ۶۷ درصد به ۷۷ درصد افزایش یافته است.

کره جنوبی یکی از بالاترین میزان اقدام به خودکشی را در میان کشورهای ثروتمند جهان دارد، این در حالی است که همزمان این کشور یکی از ضعیف‌ترین عملکرد‌ها را در حوزه برابری جنسیتی داراست.

اظهارات آقای کیم به عنوان یکی از تازه‌ترین موارد اظهارنظرهای غیرقابل درک توسط سیاستمداران مرد مورد انتقاد قرار گرفته است و کارشناسان پیشگیری از خودکشی نسبت به گفته‌های آقای کیم ابراز نگرانی کرد‌ه‌اند.

👈مطالب بیشتر در سایت یورونیوز

سونگ این هان، استاد بهداشت روان در دانشگاه یونسی سئول، در این باره گفت: «طرح چنین ادعاهایی بدون شواهد کافی خطرناک و غیرعاقلانه است.»

وی با بیان این‌که در سطح جهان مردان بیشتر از زنان جان خود را بر اثر خودکشی از دست می‌دهند، گفت: «در بسیاری از کشورها خودکشی بزرگترین قاتل مردان زیر ۵۰ سال است.»

پروفسور سونگ اضافه کرد دلایل افزایش شدید اقدام به خودکشی در مردان اهل سئول نیاز به مطالعه علمی دارد و «بسیار اسفبار» است که این عضو شورای شهر دلیل آن را تعارضات جنسیتی خوانده است.

در کره جنوبی شکاف قابل توجهی بین تعداد مردان و زنان در مشاغل تمام‌وقت وجود دارد و زنان به طور نامتناسبی در مشاغل موقت یا نیمه‌وقت کار می‌کنند.

گزارش‌ها نشان می‌دهند که شکاف دستمزد جنسیتی در کره جنوبی به آرامی در حال کاهش است، اما زنان به طور متوسط ۲۹ درصد کمتر از مردان در مشاغل یکسان دستمزد می‌گیرند.

در سال‌های اخیر جنبشی ضد زن در کره جنوبی به رهبری مردان جوان ناراضی به راه افتاده است که اعضایش استدلال می‌کنند وضعیت مردان به دلیل تلاش‌ها برای بهبود زندگی زنان آسیب دیده است.

بخش قابل توجهی از کاربران در شبکه اجتماعی ایکس در کره جنوبی اظهارات این عضو شورا را «بی‌اساس» و «ضدزن» خوانده و محکوم کرده‌اند.

حزب عدالت کره جنوبی این عضو شورا را متهم کرده است که «به راحتی تقصیر را به گردن زنان جامعه کره می‌اندازد که برای فرار از تبعیض جنسیتی تلاش می‌کنند.»

این حزب از وی خواسته که اظهارات خود را پس بگیرد و به جای آن «به درستی» علل مشکل را «تحلیل کند.»

آقای کیم در توضیح موضع خود گفته است که نمی‌خواسته «از جامعه تحت سلطه زنان انتقاد کند» و صرفاً دیدگاه شخصی خود را در مورد برخی از پیامدهای آن بیان کرده است. پیش از وی نیز اظهارات بحث‌برانگیزی از جانب برخی سیاستمداران این کشور در خصوص مسائل اجتماعی کره جنوبی اظهار شده بود.

ماه گذشته، یکی دیگر از اعضای شورای شهر سئول که حدود ۶۰ سال سن دارد مجموعه‌ای از مقالات را در وب‌سایت این نهاد منتشر کرد که در آن زنان جوان تشویق شده بودند با انجام حرکات ژیمناستیک و تمرینات کگل (برای تقویت عضلات کف لگن) نرخ زاد و ولد را افزایش دهند.

همزمان یک اتاق فکر دولتی توصیه کرد که دختران زودتر از پسران مدرسه را شروع کنند تا همکلاسی‌ها بیشتر جذب یکدیگر شوند.

یوری کیم، مدیر اتحادیه زنان کره جنوبی، گفت: «چنین اظهارنظرهایی نشان می دهد که زن‌ستیزی در کره جنوبی چقدر فراگیر است.»

وی سیاستمداران و سیاستگذاران را متهم کرد که حتی تلاشی هم برای درک چالش‌های پیش روی زنان نمی‌کنند و ترجیح می‌دهند در عوض به سرزنش آن‌ها بپردازند.

در حال حاضر زنان ۲۰ درصد از اعضای پارلمان کره جنوبی و ۲۹ درصد از کل اعضای شوراهای محلی را در کره جنوبی تشکیل می‌دهند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy