Friday, Jul 19, 2024

صفحه نخست » پرده برداری از بازی رهبر بعدی جمهوری اسلامی

roostayee.jpgفرزانه روستایی

امروز دیگر می شود گفت ابراهیم رییسی کسی نبود که رقیب مجتبی باشد یا جایگاه علی خامنه ای را تهدید کند. همه فهمیدند که از او آبی داغ نمی شود. اکنون که رییسی در سقوط هلیکوپتر کشته شده می توان احتمال داد که بر أساس یک چیدمان پیچیده، او نامزد پوششی یک عضو دیگر خبرگان بوده که در پس پرده منتظر است تا با مرگ علی خامنه ای، جبهه پایداری او را به روی صحنه بیاورد و یک بیت چند صد میلیارد دلاری را به او واگذار کنند.

بر أساس چنین چیدمانی، به غیر از تیم مجتبی و طیفی از سپاه و احیانا لشگر اجنه، خود جبهه پایداری نیز می تواند پشت سانحه ای باشد که منجر به حذف رییسی در روزهای حساس جلسات خبرگان شد. اما مهمتر از بازیگری مجتبی ونقشی که به ابراهیم دادند، این سید محمد مهدی میرباقری نماینده ۶۳ ساله و تقریبا جوان سمنان در خبرگان است که چراغ خاموش دارد لیدر لابی جانشینی علی خامنه ای در خبرگان می شود.

او مشهور به ضدیت با هاشمی رفسنجاتی، حسن روحانی و محمد خاتمی است. در کارنامه خود هشدار نسبت به باسواد شدن زنان را دارد و به همین دلیل، هرقدر از پشت صحنه بیرون می آید منفورتر می شود. در سه انتخابات ریاست جمهوری اخیراز جلیلی و ابراهیم رییسی و قبلا از احمدی نژاد حمایت کرده است. او معتقد به درگیری سیاسی فرهنگی با جهان برای پی ریزی یک اسلام تمدنی است و این دقیقا همان کاری است که سعید جلیلی در سیاست خارجی کشور و مذاکرات برجامی انجام داد و کشور را ویران کرد.

میرباقری از دشمنان خونی مثنوی و مولوی و گرایشات عرفانی است و همه آنها را نماد کفر و دشمنی با امام زمان می داند. معتقد است که جامعه باید به ترتیبی و از سوی مدیرانی اداره شود که بی حجابی را ریشه کن کنند. بی شک تفکر او بنیان فکری همه کسانی است که در دولت رییسی و دو مجلس اخیر مساله حجاب را موضوعی ناموسی برای نظام دانسته و معتقدند که با هر هزینه ای که شده باید بی حجابی را متوقف کرد.

هر چند میرباقری از آن تیپ آخوندهای اشرافی حوزه است که کمتر سر در هر سوراخی می کند، اما در میان استادان حوزه لیدر یک جریان فکری است که آکادمی اسلامی قم پایگاه آنهاست و به منابع مالی قابل توجهی دسترسی دارد که کسی نمی داند از کجا آمده است.

پدر معنوی پوتین در آکادمی اسلامی قم

سال ۱۳۹۵ الکساندر دوگین پدر معنوی پوتین و ایدئولوگ ناسیونالیسم افراطی روسیه در دیدار از ایران به آکادمی علوم اسلامی قم رفت و چنان با میرباقری رییس آکادمی گرم گرفت که بعید است این دیدار به برقرار ی روابطی منجر نشده باشد. دوگین معتقد است مدرنیسم یک معضل جهانی و یک شیطان فاشیستی است. او حتی شیمی و فیزیک را علوم شیطانی می داند و دشمن شماره یک اینترنت است. دوگین در دیدار با میرباقری گفته است که شما در زمینه فرهنگی و مبارزه تمدنی با غرب و دفاع از سنت و نیز جنگ با مدرنیته بسیار جلوتر از ما در روسیه هستید. او حتی گفته است ما در روسیه حسرت تجربیات شما را می خوریم !

طی دوسال اخیر، جبهه پایداری در چهارجوب دولت سایه ابراهیم رییسی خیل عظیمی از کادرهای اصولگرای نظام را از دواير سیاسی اقتصادی نظامی رسانه ای اخراج و آنها را با آدم های درجه پنجم و ششم خشک مغز پر کرد. آنچه کادرهای دولت رییسی انجام دادند اجرای همان گفت و گویی است که بین میرباقری و الکساندر گوگین جریان یافت، یعنی:
تشدید مواضع ضد آمریکایی-ضد غربی، فعالیت فرهنگی علیه زنان با بحث حجاب و نیز چند هزار حمله شیمیایی به مدارس دخترانه، اخراج و تصفیه اساتید و دانشجویان از دانشگاه، و نهایتا قطع اینترنت که همگی با سکوت رضایت آمیز علی خامنه ای نهایی شد.

توجیهات شرعی ـ‌ فقهی !
تنش در سیاست خارجی و درگیری با آمریکا، همچنین برهم زدن برجام و برقراری دوباره تحریم ها بر أساس یک هدف خاص از سوی دولت سایه صورت گرفت. علاوه بر این، غارت منابع کشور و قربانی کردن حیات اجتماعی فرهنگی مردم ایران نیز تصادفی نبود. مجموعه ای از توجیهات فقهی ـ شرعی ـ حوزوی کلیه این اقدامات را مجاز می شمارد، زیرا می تواند منجر به تسهیل ظهور امام زمان آقایان شود.

می دانیم که علی خامنه ای طی چند سال گذشته کلیت سیاست های داخلی و خارجی دولت سایه یا جبهه پایداری را تایید و ابرام کرد و حتی در موضوع حملات شیمیایی به مدارس سکوت داشت. بازی که جبهه پایداری با بیت در پیش گرفت و از پرده بیرون افتادن محمد مهدی میرباقری برای جانشینی خامنه ای به قدری پیچیده است که بسادگی نمی توان گفت که بیت در تور جبهه پایداری است یا اینکه جبهه پایداری در تور امنیتی لایه های پیج در پیچ بیت قرار گرفته است. شواهد و قراينی نشان میدهد که دو جناح دربرآیند صفر قرار دارند. زیرا جبهه پایداری با یک شبهه کودتا توانست کنترل انتخابات و وزارت کشور را در دست بگیرد و تقریبا تا نزدیکی معرفی سعید جلیلی به عنوان رییس جمهور در دور دوم انتخابات پیش رفت. ضد کودتای علی خامنه ای در دقیقه نود این بود که با کنترل فوری وزارت کشور مسعود پزشکیان را پیروز انتخابات معرفی کرد در حالیکه همه صندوق ها در سراسر کشور از آرای جعلی به سعید جلیلی پر شده بودند.

مداخله اورژانسی علی خامنه ای در چند ساعات آخر دور دوم انتخابات در ظاهر یک پیروزی برای اوست، اما نشان داد که سازماندهی پایداری چی ها در تقلب و پر کردن صندوق ها و کنترل وزارت کشور یک تهدید جدی علیه هر کس و هر نهادی است که مقابل شبکه جبهه پایداری بایستد. البته، معلوم نیست در انتخابات ریاست حمهوری بعدی که بسیاری پیش بینی می کنند در کمتر از چهار سال برگزار شود این پایداری چی ها ببازند.

سید محمد مهدی میرباقری نماینده سمنان در خبرگان که بی شک در انتظار مرگ خامنه ای نشسته مدل آخوندی اسلوبودان ‌میلیوسویچ قاتل مردم بیگناه بوسنی است که خواب های طالبانی سلفی سهمگینی برای ایران دیده. چند هزار حمله شیمیایی به مدارس دخترانه که با سکوت همه امنیتی ها و رضایت همه سپاهی های بی وجدان صورت گرفت و هیچ مقامی حتی به آن اعتراض نکرد دست گرمی خواب هایی است که اگر مردم هشیار نباشند برای آینده ایران دیده اند. یعنی دارند فکر می کنند بلایی بر سر ایران آورند که أفغانستان روسفید شود.

همه این اقدام ها را به حساب تسهیل ظهور امام زمان بگذارید که ستون فقرات ساختار ذهنی میرمحمد باقری و انجمن حجتیه است. هزار حجت شرعی و فقهی و استدلالی در پستوهای حوزه وجود دارد که می گوید: برای تسهیل ظهور حضرت می شود ایران را به خاک و خون کشید، می شود ایرانیان مجوس را میلیون میلیون به جلای وطن وادار کرد، به صورت دخترها اسید پاشید، با تفنگ شات گان به چشم و اندام تناسلی جوانان در تظاهرات شلیک و هزار مدرسه دخترانه را بمباران شیمیایی کرد، صندوق رای را می شود تا خرخره با ورقه های تقلبی پر کرد، و حتی ۱۲سال مانع توافق برجام شد و تحرم ها هم نعمت است!

فقط برای اینکه حضرت بیاید.

:::



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy