Friday, Jul 26, 2024

صفحه نخست » "خرابکاری‌ المپیک پاریس کار جمهوری اسلامی بوده است"

francetrain.jpgوزیر خارجه اسرائیل: حمله به راه‌آهن پاریس با هدایت یا نفوذ جمهوری اسلامی بوده است

ایران وایر - یسرائیل کاتز، وزیر خارجه اسرائیل، روز جمعه ۵ مرداد، خرابکاری در شبکه راه‌آهن فرانسه را به حکومت ایران نسبت داد و نوشت: «خرابکاری در زیرساخت راه آهن فرانسه در آستانه المپیک پاریس، تحت نفوذ محور شرارت ایران و اسلام رادیکال طراحی و اجرا شد.»

کاتز در پیامی در شبکه اجتماعی ایکس همچنین گفت درباره تهدیدهای تروریستی جمهوری اسلامی در المپیک پاریس به همتای فرانسوی خود هشدار داده است.

شرکت ملی راه آهن فرانسه روز جمعه پنجم مرداد هشدار داد که شبکه پرسرعت قطار‌های این کشور تحت تأثیر اقدامات «خرابکارانه از جمله آتش‌سوزی» قرار گرفته که منجر به اختلال در برخی از خطوط راه آهن، آن هم چند ساعت قبل از مراسم افتتاحیه المپیک ۲۰۲۴ پاریس شده است.

👈مطالب بیشتر در سایت ایران وایر

وزیر خارجه اسراییل، هشدار روز گذشته خود به همتای فرانسوی‌اش را یادآور شد که در آن گفته بود براساس اطلاعاتی که اسراییل در اختیار دارد، جمهوری اسلامی در حال طراحی حمله به نمایندگان اسراییل و دیگر ورزشکاران المپیک پاریس است.

آقای کاتز، روز پنج‌شنبه چهارم مرداد در نامه‌ای خطاب به وزیر خارجه فرانسه که در رسانه‌ها منتشر شد نوشت: «افراد و گروه‌هایی هستند که می‌خواهند به این مناسبتِ شاد ضربه بزنند. ارزیابی‌های فعلی ما نشان می‌دهد که احتمال تهدیدهای بالقوه گروه‌های وابسته به ایران و سایر سازمان‌های تروریستی علیه ورزشکاران و گردشگران اسرائیلی در طول المپیک وجود دارد.»

به دنبال حمله خرابکارانه امروز افراد ناشناس به خطوط ریلی در فرانسه، جابه‌جایی ۸۰۰ هزار مسافر تحت تاثیر قرار گرفته است.

دادستانی پاریس اعلام کرده عاملان این حملات می توانند به ۱۵ تا ۲۰ سال زندان و نیز ۱۵۰ هزار تا ۲۲۵ هزار یورو جریمه روبرو شوند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy