Friday, Jul 26, 2024

صفحه نخست » مخالفت با صدور ویزا برای ایرانیان، سفرپرسپولیس لغو شد

26-11.jpgایندیپندنت فارسی - وزارت خارجه هلند با اعطای نوبت سفارت و صدور ویزای شینگن برای اعضای باشگاه پرسپولیس مخالف کرد تا سرخ‌پوشان مجبور شوند مانند چند تیم دیگر ایرانی در ترکیه اردو بزنند.

این درحالی است که در روزهای گذشته کشورهای آذربایجان، مراکش و هند نیز با سفر تیم‌های ملی بسکتبال، کاراته و والیبال نشسته ایران به این کشورها مخالفت و اعلام کردند که حاضر نیستند برای کاروان‌های ورزشی ایران ویزا صادر کنند.

این کاروان‌ها البته کاملا ورزشی هم نیستند، زیرا دستگاه‌های امنیتی و نظامی جمهوری اسلامی در سال‌ها و دهه‌های گذشته بارها در پوشش کادر فنی، پزشکی یا خدماتی، همراه با تیم‌های ورزشی به اعزام نیرو به کشورهای دیگر اقدام کرده‌اند و یکی از دلایل اصلی مخالفت کشورهای مختلف با صدور ویزا برای کاروان‌های ورزشی ایران نیز همین است.

حالا خبرگزاری فارس، وابسته به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، بدون اشاره مستقیم به دلیل مخالفت هلند با صدور ویزا برای پرسپولیسی‌ها، نوشته است:‌ «با وجود تلاش‌ها برای گرفتن ویزای شینگن و حضور سرخپوشان در سفارت، اما به نظر می‌رسد باشگاه پرسپولیس قید سفر به هلند را زده و قرار است محل اردو تغییر کند. این در حالی است که هزینه‌های این اردو حدود ۱۲ میلیارد تومان برآورد شده بود که اسپانسر باشگاه آن را تقبل کرد، اما به نظر می‌رسد به‌دلیل برخی مسائل، اردوی پرسپولیس از هلند به ترکیه منتقل خواهد شد.»

مطالب بیشتر در سایت ایندیپندنت فارسی

وبسایت ورزش۳ هم در ایران نوشت: «پرسپولیس بعد از چهار سال اردوی خارجی خود را در ترکیه برپا خواهد کرد و این در حالی است که قرمزها مدت‌ها برای سفر به هلند تلاش کرده بودند. نکته جالب اینکه حتی باشگاه پرسپولیس درخواست ویزای هلند را برای بازیکنانش کرده بود، اما درنهایت مسیر این تیم تغییر می‌کند. کشور ترکیه که پنج تیم ایرانی را در خود جای داده، احتمالا هفته آینده میزبان مدافع عنوان قهرمانی لیگ ایران خواهد بود.»



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy