Sunday, Jul 28, 2024

صفحه نخست » رهبر اکثریت دموکرات ها جمهوری اسلامی را «شیطان واقعی» خاورمیانه خواند

s1.jpgصدای آمریکا - چاک شومر، رهبر اکثریت دموکرات در مجلس سنای آمریکا، روز یکشنبه در مصاحبه‌ای با شبکه خبری سی‌بی‌اس بر حق اسرائیل برای دفاع از خود در برابر حزب‌الله تاکید کرد.

او در واکنش به حمله مرگبار راکتی حزب‌الله به اسرائیل در روز شنبه گفت جمهوری اسلامی ایران از طریق نیابتی‌های خود یعنی حماس، حزب‌الله، و حوثی‌ها «شیطان واقعی» در منطقه خاورمیانه است.

سناتور شومر تصریح کرد اسرائیل حق دارد از خود در برابر حزب‌الله دفاع کند همچنانکه در برابر حماس نیز از چنین حقی برخوردار است.

رهبر اکثریت دموکرات در مجلس سنای آمریکا یادآور شد که قربانیان حمله مرگبار حزب‌الله به اسرائیل، کودکان عرب هستند و اینکه حزب‌الله اهمیتی برای جان انسان‌ها قائل نیست.

با این حال، سناتور شومر افزود که معتقد است هیچ کسی به دنبال گسترش جنگ نیست و امیدوار است اقداماتی برای کاهش تنش‌ها انجام شود.

چاک شومر همچنین در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه چرا در روز سخنرانی بنیامین نتانیاهو در کنگره آمریکا با او دست نداده است، گفت به دلیل روابط «آهنین» آمریکا و اسرائیل در این جلسه حضور یافته است اما «اختلاف‌نظرهایی جدی» با نحوه اجرای سیاست‌های نتانیاهو دارد.

چاک شومر که بلندپایه‌ترین سیاستمدار یهودی در ایالات متحده آمریکا است، روز ۲۴ اسفند سال گذشته در یک نطق انتقادی در مجلس سنا خواستار استعفای نتانیاهو و برگزاری انتخابات زودهنگام در اسرائیل شده بود.

حزب‌الله، اصلی‌ترین بازوی نیابتی جمهوری اسلامی ایران، بعد از ظهر روز شنبه با راکت‌پراکنی به یک میدان فوتبال کودکان در بلندی‌های جولان اسرائیل جان ١٢ کودک و نوجوان ۱۰ تا ٢۰ را گرفت و ده‌ها تن دیگر را زخمی کرد.

مقامات ارشد اسرائیل هشدار داده‌اند که به سادگی از کنار این اقدام حزب‌الله عبور نخواهند کرد و این گروه مورد حمایت جمهوری اسلامی ایران بهای سنگینی پرداخت خواهد کرد.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy