Monday, Jul 29, 2024

صفحه نخست » دست‌کم ۹ کودک در حمله با چاقو به بیمارستان منتقل شدند

uk.jpgحمله با چاقو به یک مرکز تفریحی و ورزشی کودکان در شهر «سوث‌پورت» بریتانیا منجر به کشته شدن دو کودک و زخمی شدن ۹ نفر دیگر شد که از این میان حال شش نفر وخیم است. در ساعات اولیه، تعداد مجروحان این حادثه هشت نفر اعلام شده بود.

پلیس گفت حمله با چاقو در خیابان هارت را در حدود ساعت ۱۱:۵۰ صبح دریافت کرد. یک مرد بازداشت شده و به گفته پلیس دیگر خطری برای مردم وجود ندارد.

سخنگوی بیمارستان کودکان آلدرهی این حمله را یک «حادثه بزرگ» خواند و گفت بخش اورژانس به‌شدت مشغول رسیدگی به زخمی‌هاست. کی‌یر استارمر، نخست‌وزیر بریتانیا این حمله را «وحشتناک و عمیقا تکان‌دهنده» خواند و در پستی در شبکه‌های اجتماعی نوشت که در جریان آن قرار گرفته است.

یک روزنامه‌نگار که شاهد رویداد بود، به بی‌بی‌سی گفت که این رویداد در باشگاه کودکان رخ داد و قربانیان کودک بودند و او دختری را غرق خون روی برانکارد دیده است که «پدر و مادرش دنبالش می‌دویدند. وحشتناک بود. من هرگز چنین چیزی را ندیده بودم.» هنوز انگیزه مهاجم و جزئیات بیشتری روشن نشده است.

tweet.jpgیکی از والدینی که فرزندانشان در محل حادثه حضور داشتند مدعی شد که مهاجم یک مهاجر بوده است.

خبر تکمیلی:

بیانیه پلیس در مورد حمله با چاقو در ساوتپورت

یک مرد ۱۷ ساله در ارتباط با چاقوکشی صبح امروز در ساوتپورت دستگیر شده است. او در ارتباط با این حادثه مورد بازجویی قرار خواهد گرفت.

از مردم می خواهیم تا زمانی که تحقیقات ادامه دارد، گمانه زنی نکنند.

این حادثه در حال حاضر یک حمله تروریسم تلقی نمی شود.



پلیس یک نوجوان ۱۷ ساله را در این رابطه بازداشت کرد. به گفته شاهدان، این مرد جوان از خیابانی در محله‌ای مسکونی در ساوث‌پورت که اغلب فضایی آرام دارد به کودکان نزدیک شد و شروع به ضربه زدن با چاقو کرد. دو بزرگسالی که در محل حضور داشتند تلاش کردند جلوی او را بگیرند اما خودشان نیز زخمی شدند.

سرنا کندی، رئیس بخش مبارزه با تروریسم پلیس اعلام کرد که این بخش برای کمک به تحقیقات پلیس ساوث‌پورت آماده است اما شواهد اولیه نشان می‌دهد که این یک حمله تروریستی نبوده است.

پلیس بعد از حضور در صحنه، مهاجم را که هنوز چاقو در دست داشت، بازداشت کرد.

کی‌یر استارمر، نخست‌وزیر بریتانیا به خبرنگاران گفت: «حادثه امروز وحشتناک بود و تمام کشور شوکه شده است.»

استارمر تاکید کرد که تحقیقات درباره این حادثه را با جزئیات دنبال خواهد کرد.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy