Wednesday, Jul 31, 2024

صفحه نخست » نقش مستقیم آمریکا در ترور هنیه در تهران و منافع انتخاباتی آن

ganji.jpgاکبر گنجی - ویژه خبرنامه گویا

دولت امریکا گفته است که هیچ نقشی در ترور هنیه نداشته است. آیا این ادعا درست است؟

🔹اول- مطابق قانون مصوب کنگره آمریکا، دولت آمریکا موظف است برتری استراتژیک نظامی اسرائیل بر کل خاورمیانه را تولید کند. این هدف از طریق کمکهای مالی، تسلیحات فوق مدرن، اطلاعاتی، امنیتی، سیاسی و تبلیغاتی محقق می شود. به عنوان مثال، آمریکا در سال ۲۰۲۴ تا کنون ۳۰ میلیارد دلار به اسرائیل هدیه کرده است. آمریکا مدرنترین تسلیحات و مخربترین بمب ها را در طی ۹ ماه گذشته به اسرائیل داده تا بر سر مردم غیر نظامی غزه بریزد. جو بایدن در مصاحبه ی با «سی ان ان» گفت که مردم غیر نظامی و کودکان غزه با بمب های قدرتمند ما کشته شده اند.

🔹دوم- وقتی اسرائیل در خاک ایران در کنسولگری ایران در دمشق وابستگان ارشد نظامی ایران را ترور کرد و ایران پرونده را به شورای امنیت کشاند، آمریکا محکومیت اسرائیل توسط شورای امنیت سازمان ملل را وتو کرد. اما وقتی ایران به تجاوز نظامی اسرائیل واکنش نشان داد، آمریکا و فرانسه و بریتانیا و...همه پهپادها و موشکهای ایران را سرنگون کردند.

🔹سوم- دیوان بین المللی کیفری که در حال رسیدگی به پرونده شکایت آفریقای جنوبی و ده ها کشور دیگر برای نسل کشی اسرائیل در غزه است، قصد داشت حکم بازداشت نتانیاهو و دیگر رهبران اسرائیل را به جرم جنایات جنگی صادر کند. کنگره و دولت آمریکا به شدت دادستان و قضات دیوان را تهدید کردند که اگر چنین کنند، همه آنها را مجازات خواهند کرد. با این همه دیوان اخیراً حکم داد که تمامی مناطق پس از ۱۹۶۷ مناطق اشکالی است و اقدامات اسرائیل در آنها علیه غیرنظامیان، نسل کشی و آپارتاید است.

🔹چهارم- پس از ترور هنیه در تهران، به احتمال زیاد با دو موشک ضد تانک اسپایک NLOS ، وزیر دفاع آمریکا اعلام کرد که «آمریکا از اسرائیل در برابر هر نوع واکنشی دفاع خواهد کرد.» ما در جهانی دبل استاندارد زندگی می کنیم که اسرائیل ناموس دولتهای غربی است و هر جنایت و نقض قوانین بین المللی که مرتکب شود، از سوی آمریکا و دولتهای غربی حمایت خواهد شد.

🔹پنجم- ترور هنیه در تهران نیازمند سطح بسیار بالای اطلاعات و پشتیبانی لحظه به لحظه است. همه اینها را آمریکا برای اسرائیل تامین کرده است. ماهواره های جاسوسی امریکا و سازمان «سی آی ای» همه اطلاعات را در اختیار اسرائیل گذارده اند.

🔹ششم- سه ماه تا انتخابات ریاست جمهوری و کنگره آمریکا باقی مانده است. همیشه رقابت مهم انتخابات آمریکا، رقابت بر سر خدمت بیشتر به اسرائیل بوده و خواهد بود. ترامپ دائما به دروغ می گوید کاملا هریسِ صهیونیست مخالف اسرائیل است، اگر من بودم حماس به اسرائیل حمله نمی کرد، حزب الله و حوثی ها هم به اسرائیل حمله نمی کردند، ایران هم در واکنش به حمله تروریستی اسرائیل به سوی اسرائیل پهپاد و موشک نمی فرستاد.

ترور هنیه در تهران یک برگ برنده ی انتخاباتی برای دموکراتها در انتخابات است. دولت آمریکا هیچ گاه این را رسماً اعلام نخواهد کرد تا به پیامدهایش (واکنش ایران و متحدانش، از این مهمتر: جوانانی که گفته اند به دلیل حمایت تمام عیار دولت بایدن از نسل کشی اسرائیل در غزه در انتخابات رای نخواهند داد) گرفتار نشود. اما خصوصی به همه رهبران یهودی آمریکا می گویند: «این ترور با حمایت همه جانبه ما صورت گرفت و اگر ما نبودیم هنیه کشته نمی شد.» رهبران یهودی آمریکا هم در انتخابات همچنان به حمایت های مالی کلان خودشان از دموکراتها ادامه خواهند داد و به اطلاع طرفدارانشان هم می رسانند که به دموکراتها رای دهند. فراموش نکنیم، ترامپ همین چند روز پیش پرسید: من نمی دانم چرا یهودیان آمریکا به دموکراتها رای می دهند؟



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy