Thursday, Aug 1, 2024

صفحه نخست » مرگ محمد ضیف، فرمانده شاخه نظامی حماس تائید شد

ارتش اعلام کرد محمد ضیف، فرمانده شاخه نظامی حماس توسط آن‌ها حذف شده است

zlarge.jpg

ارتش اسرائیل: محمد ضیف، رئیس شاخه نظامی حماس، ماه گذشته (ژوئیه) در حمله هوایی اسرائیل در غزه کشته شد. «نیروهای دفاعی اسرائیل در 13 ژوئیه 2024، در منطقه خان یونس این عملیاترا انجامدادند، و امروز می‌توان تایید کرد که محمد دیف در این حمله کشته شده است»

بیانیه ارتش اسرائیل درباره کشته شدن ضیف در روزی منتشر شد که جمعیتی در تهران برای تشییع جنازه اسماعیل هنیه، رییس دفتر سیاسی حماس تجمع کردند.

خبرگزاری رویترز نوشت اعتقاد بر این است که ضیف یکی از طراحان اصلی حمله حماس در هفتم اکتبر به جنوب اسرائیل بود که موجب شد جنگ کنونی غزه آغاز شود.

باید یکی از سران اصلی اسرائیل حذف شود

امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی، رییس بنیاد شهید و نامزد انتخابات اخیر ریاست‌جمهوری در مراسم تشییع جسد اسماعیل هنیه گفت در مقابل کشته شدن رهبر حماس، باید «یکی از سران اصلی اسرائیل حذف شود».

او اضافه کرد که پاسخ جمهوری اسلامی «بازدارنده» و «در همان سطح» خواهد بود.

:*:

شعار «هم غزه، هم لبنان؛ جانم فدای قرآن» در مراسم تشییع جنازه هنیه

ویدیوی منتشر شده نشان می‌دهد در مراسم تشییع‌جنازه اسماعیل هنیه در تهران، شعار «هم غزه هم لبنان، جانم فدای قرآن» سر داده می‌شود.

این جمله، شکل تحریف‌ شده‌ای از شعار پرکاربرد شهروندان معترض ایرانی در سال‌های گذشته است.

شماری از ایرانیان در تظاهرات ضدحکومتی خود، برای اعتراض به حمایت مالی و تسلیحاتی جمهوری اسلامی از حزب‌الله و حماس، شعار «نه غزه، نه لبنان؛ جانم فدای ایران» را سر می‌دهند.

:*:



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy