Thursday, Aug 1, 2024

صفحه نخست » تصمیم خامنه‌ای و سپاه برای "تنبیه سخت" اسرائیل، توضیحات اختصاصی منبع نزدیک به بیت رهبری

wire.jpgاختصاصی ایران وایر

یک منبع نزدیک به بیت رهبری به ایران ‌وایر می‌گوید که هنوز علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی دستوری برای حمله مستقیم به اسراییل برای تلافی ترور اسماعیل هنیه در تهران صادر نکرده است.

این در شرایطی مطرح می‌شود که نیویورک تایمز به نقل از سه مقام مطلع از تصمیم علی خامنه‌ای برای حمله مستقیم به اسراییل خبر داده است. نیویورک تایمز نوشته این تصمیم علی خامنه‌ای اندکی پس از ترور اسماعیل هنیه، رییس دفتر سیاسی حماس در تهران در جلسه شورای عالی امنیت ملی صادر شده است.

منبع نزدیک به بیت رهبری اما به ایران وایر می‌گوید: «جمهوری اسلامی برای حفظ آبروی نظام حتما انتقام می‌گیرد اما هدف هنوز مشخص نشده است. این هدف می‌تواند یک سفارت یا مقام اسراییلی در کشور ثالث و یا حتی داخل اسراییل باشد.»

او تاکید می‌کند که مقامات جمهوری اسلامی تصمیم دارند در این اقدام تلافی‌جویانه این بار بر خلاف حملات راکتی چند ماه پیش موفق صدمه بزنند.

👈مطالب بیشتر در سایت ایران وایر

اشاره او به حمله ۲۵ فروردین ۱۴۰۳ است که جمهوری اسلامی به تلافی حمله هوایی به کنسولگری ایران در دمشق به صورت مستقیم اسراییل را هدف حملات موشکی و پهپادی قرار داد اما اسراییل اعلام کرد که سامانه دفاعی گنبد آهنی ۹۹ درصد پرتابه‌ها را رهگیری و منهدم کرده است.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy