Saturday, Aug 3, 2024

صفحه نخست » بیانیه سوم سپاه، جزئیات جدید از ترور هنیه

sep3.jpgهنیه با شلیک «پرتابه کوتاه برد با سر جنگی ۷ کیلوگرمی» ترور شد

ایران وایر - سپاه پاسداران روز شنبه سوم اوت در سومین بیانیه خود در رابطه با ترور اسماعیل هنیه، رهبر سیاسی حماس گزارش‌های نیویورک‌تایمز و تلگراف مبنی بر کشته شدن او در بمب‌گذاری را رد و اعلام کرد که ترور رهبر حماس با شلیک «پرتابه کوتاه برد با سر جنگی حدود ۷ کیلوگرمی» از خارج سکونتگاه مهمانان صورت گرفته است.

در متن این بیانیه آمده است: «با توجه به تحقیقات و بررسی‌های بعمل آمده، این عملیات تروریستی با شلیک پرتابه کوتاه برد با سر جنگی حدود ۷ کیلوگرمی، همراه با انفجار شدید، از خارج محدوده استقراری اقامت میهمانان صورت گرفته است.»

روابط عمومی سپاه پاسداران بار دیگر گفت که ترور هنیه از سوی اسرائیل و با حمایت آمریکا انجام شده است.

سپاه همچنین تاکید کرد که «خونخواهی» اسماعیل هنیه «قطعی» و اسرائيل پاسخ آن را که «مجازات سخت» است، در «زمان، مکان و کیفیت مقتضی» دریافت خواهد کرد.

👈مطالب بیشتر در سایت ایران وایر

این درحالی است که روزنامه آمریکایی نیویورک‌تایمز و روزنامه بریتانیایی تلگراف در روز‌های گذشته با انتشار گزارش‌های به نقل از منابعی در سپاه و جمهوری اسلامی اعلام کرده بودند که رهبر حماس در انفجار بمب در محل سکونتش کشته شده است.

روزنامه تلگراف روز گذشته در گزارشی گفته بود که موساد برای بمب‌گذاری در سه اتاق مجزای سکونتگاه اسماعیل هنیه، رهبر سیاسی حماس چند نیروی سپاه «انصار‌المهدی» را استخدام کرده بود و رهبر حماس بر اثر انفجار این بمب‌ها کشته شد.

«مجازات سخت»

وال‌استریت ژورنال روز گذشته در گزارشی مدعی شد که آمریکا و اسرائیل در حال تدارک مقابله با حمله انتقام‌جویانه غیرقابل پیش‌بینی و قریب‌الوقوع جمهوری اسلامی ایران در دو روز آینده هستند.

ارتش اسرائيل روز جمعه اعلام کرد بود که در بالاترین سطح هشدار و در آماده‌باش کامل به سر می‌برد.

برخی تحلیل‌گران بر این باورند که حملات جمهوری اسلامی این‌بار از حملات ماه آوریل به اسرائیل گسترده‌تر و پیچیده‌تر خواهد بود.

با این حال، خبرگزاری فرانسه درگزارشی به نقل از منابعش اعلام کرد که جمهوری اسلامی ایران به همراه گروه‌های نیابتیش به دنبال پاسخ انتقام‌جویانه‌ای «مشترک و محدود» است، زیرا تمایلی به شعله‌ور‌ ساختن آتش جنگ گسترده‌تر منطقه‌ای ندارد.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy