Saturday, Aug 3, 2024

صفحه نخست » اختصاصی ایندیپندنت فارسی: بازداشت ۴۰ نفر از اعضای ارشد سپاه حفاظت

3.jpgایندیپندنت فارسی از چندین منبع به اطلاعات جدیدی در مورد نحوه هدف قرار گرفتن اسماعیل هنیه و اقدامات پس از ترور او دست یافته است. براساس این اطلاعات حدود ۴۰ نفر از اعضای سپاه حفاظت ولی‌امر که در پشتیبانی و انتقال اسماعیل هنیه، رهبر حماس و زیاد نخاله، دبیر کل جهاد اسلامی فلسطین از لحظه ورود به ایران تا زمان کشته شدن هنیه نقش داشته‌اند، در بازداشتند.

براساس این اطلاعات، زیاد نخاله طبقه سوم و اسماعیل هنیه طبقه چهارم و در ضلع غربی ساختمانی اسکان داده شده بود که از کوه‌های اطراف و منطقه بام تهران در توچال به آن اشراف وجود داشته است. ترور با استفاده از یک موشک هوا به زمین صورت گرفته که از سقف طبقه چهارم وارد ساختمان شده است.

پس از کشته شدن هنیه، این ساختمان تحت کنترل یک گروه ویژه در سازمان اطلاعات سپاه قرار گرفته است و اجازه مداخله تیم‌های بررسی و ضدجاسوسی وزارت اطلاعات داده نشده است. این گروه ویژه اطلاعاتش را با دفتر رهبر جمهوری اسلامی به اشتراک می‌گذارد.

موشک پیش از ساعت ۲ بامداد روز چهارشنبه ۱۱ مرداد به محل اقامت هنیه برخورد کرد. یکی از موضوعاتی که مورد توجه تیم ویژه قرار دارد دلیل اسکان هنیه در آخرین طبقه و ضلع غربی این ساختمان است که مناسب‌ترین نقطه برای هر نوع عملیات ترور از بیرون بوده است.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy