Sunday, Aug 4, 2024

صفحه نخست » احتمال نقض حکم زندان شروین حاجی‌پور توسط رئیس قوه قضائیه

shervin.jpgعلی مجتهدزاده، وکیل دادگستری و حقوقدان در جریان گفت‌وگو با روزنامه اعتماد از احتمال نقض حکم شروین حاجی‌پور توسط رییس قوه قضاییه و اعمال ماده 477 خبر می‌دهد و اعلام می‌کند، دستگاه قضایی نباید اجازه دهد، برخی احکام خدمات و تلاش‌های قضات شریف این نهاد را زیر سوال برد.

مجتهدزاده ا با اشاره به نقش برخی قضات به صدور این نوع احکام می‌گوید: «از سوی دیگر مطابق اصل 164 و‌ 168 قانون اساسی کمیسیونی وجود دارد که از طریق آن می‌توان قضات را جابه‌جا کرد و مطابق مصالح عالیه کشور از آنها بهره برد. ضمن اینکه بخشی از طرح تحول قضایی کشور هم بر حفاظت از عدالت تاکید شده است.

احکامی مانند حکم زندان شروین حاجی‌پور یا حکم اعدام توماج صالحی از‌جمله احکامی بود که بازخوردهای منفی بسیاری در افکار عمومی پیدا کرد. در زمان صدور حکم صالحی، اطلاعیه‌ای از سوی دستگاه قضایی صادر و نسبت به صدور یک چنین احکامی انتقاد شد. اینکه یک خواننده به صرف خواندن یک ترانه با حکم زندان مواجه شود نه با اصول قانون اساسی نه با رویکردهای حقوقی و نه با ویژگی‌های عقلی سازگار نیست. در کل معتقدم این حکم و برخی دیگر از احکام غیرمتعارف به زودی متوقف خواهند شد.»



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy