Monday, Aug 5, 2024

صفحه نخست » پیام ورود دبیر شورای امنیت روسیه به ایران در بحبوحه تنش‌های جنگی در خاورمیانه

RU.jpgیورونیوز - به گزارش خبرگزاری اینترفاکس روسیه، سرگئی شویگو، دبیر شورای امنیت روسیه روز دوشنبه پنجم اوت (۱۵ مرداد ۱۴۰۳) برای گفتگو با مقامات ارشد ایران از جمله مسعود پزشکیان، رئیس‌جمهور این کشور وارد تهران شد.

این سفر در حالی انجام می شود که پس از ترور شدن اسماعیل هنیه در تهران، از هفته گذشته تا کنون نگرانی‌ها از تشدید تنش در خاورمیانه و تسری جنگ به کل منطقه افزایش یافته است.

ایران در ماجرای ترور شدن رهبر سیاسی حماس، اسرائیل را مقصر دانسته و گفته است که عاملان و آمران آن را «تنبیه» خواهد کرد. حال‌ آنکه مقامات اسرائیلی به طور رسمی مسئولیت آن را بر عهده نگرفته‌اند.

به گفته اینترفاکس، آقای شویگو - که تا ماه مه میلادی وزیر دفاع روسیه بود - در سفر خود با علی اکبر احمدیان، دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران و سرلشکر محمد باقری، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران دیدار خواهد کرد.

به گزارش رسانه‌های ایران، این سفر به دعوت همتای ایرانی شویگو انجام شده و هیات بلند پایه‌ای دبیر شورای امنیت روسیه را در سفر به ایران همراهی می‌کنند. ایسنا این سفر را در راستای «تداوم همکاری‌های راهبردی بین جمهوری اسلامی ایران و روسیه» عنوان کرد.

👈مطالب بیشتر در سایت یورونیوز

روسیه از زمان آغاز جنگ با اوکراین روابط نزدیک‌تری با ایران پیش گرفته و گفته است که در حال آماده شدن برای امضای توافقنامه همکاری گسترده با جمهوری اسلامی است.

خبرگزاری رویترز در ماه فوریه گزارش داد که ایران تعداد زیادی موشک بالستیک قدرتمند زمین به زمین را به روسیه داده است.

ایالات متحده نیز در ماه ژوئن اعلام کرد که به نظر می‌رسد روسیه همکاری دفاعی خود با ایران را تعمیق بخشیده و برای حمله به اوکراین، صدها پهپاد تهاجمی انتحاری از ایران دریافت کرده باشد، ادعایی که مسکو آن را رد می‌کند.

روز جمعه گذشته روسیه ترور رهبر حماس را محکوم کرد و بر «عواقب بسیار خطرناک چنین اقداماتی» تاکید کرد.

***

فرمانده فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا وارد اسرائیل شد

ایران اینترنشنال ساعاتی پس از ورود سرگئی شویگو، رئیس شورای امنیت روسیه به تهران، مایکل کوریلا، فرمانده فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا، وارد اسرائیل شد.

در حالی که تدارکات برای مقابله با حمله احتمالی جمهوری اسلامی به اسرائیل ادامه دارد، مایکل اریک کوریلا، فرمانده ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا، سنتکام، روز شنبه وارد منطقه شد.

یک مقام آمریکایی به اکسیوس گفته بود که سفر ژنرال مایکل کوریلا به منطقه قبل از تشدید تنش اخیر بین اسرائیل، ایران و حزب‌الله برنامه‌ریزی شده بود، اما انتظار می‌رود او از این سفر برای بسیج ائتلاف بین‌المللی و منطقه‌ای که پیشتر از اسرائیل در برابر حمله ایران دفاع کرد استفاده کند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy