Monday, Aug 5, 2024

صفحه نخست » صدور حکم برای افسانه بایگان بازیگر ایرانی

5-1.jpgصدای امریکا - یکی از وکلای افسانه بایگان گفت که دادگاه ارشاد این بازیگر پیش‌کسوت را با اتهام «انتشار تصاویر مبتذل» به جزای نقدی بدل از حبس تعزیری و ممنوعیت از فعالیت در فضای مجازی و خروج از ایران محکوم کرد.

محمدرضا اعتصام، یکی از وکلای افسانه بایگان، بازیگر پیش‌کسوت، به وب‌سایت «امتداد» گفته موکلش بر اساس اتهام «انتشار تصاویر مبتذل» به «دو و نیم میلیون»‌ تومان جزای نقدی «بدل از ۹۱ روز حبس تعزیری» محکوم شده است.

او در این گفت‌وگو که روز دوشنبه ۱۵ مرداد منتشر شده، همچنین اعلام کرده که دادگاه برای افسانه بایگان مجازات «۱۸ ماه ممنوعیت فعالیت در فضای مجازی و منع خروج از کشور» نیز در نظر گرفته است.

آقای اعتصام با تأکید بر این که «حکم صادره مجازات سنگینی» است، تأکید کرده که «در مهلت مقرر به این حکم اعتراض می‌کنیم.»

بر اساس این گزارش، شعبه ۱۰۹۷ کیفری دو مجتمع قضایی ارشاد دادنامه «غیابی» علیه این بازیگر شناخته شده سینما و تلویزیون صادر کرده و اتهام او «حضور زنان در معابر و انظار عمومی بدون حجاب شرعی» ذکر شده است.

به گفته وکیل خانم بایگان، قاضی پرونده مجازات برای عنوان اتهامی «انتشار تصاویر مبتذل در فضای مجازی» تعیین کرده است.

محمدرضا اعتصام با بیان این که «ما از دادنامه صادره واخواهی کردیم»، افزوده که با وجود دفاعیات و این که تصاویر منتشر شده «از آثار و محتویات مبتذل نیست» و مجازات تکمیلی «متناسب با جرم ارتکابی و خصوصیات متهم» نیست، قاضی میزان «مجازات تکمیلی را از دو سال به ۱۸ ماه تقلیل داد.»

او تأکید کرده است که «در مهلت مقرر قانونی» درباره این حکم نیز درخواست تجدیدنظر خواهد کرد.

هم‌زمان با اعتراضات سراسری ۱۴۰۱ که در پی کشته شدن مهسا امینی در بازداشت گشت ارشاد در سراسر ایران شکل گرفت، حضور بدون حجاب اجباری افسانه بایگان، بازیگر باسابقه سینما و تلویزیون، در خانه هنرمندان در حالی که گوشواره‌های با نماد شیر و خورشید آویخته بود، مورد توجه رسانه‌ها و کاربران در شبکه‌های اجتماعی قرار گرفت.

دو روز بعد مرکز اطلاع‌رسانی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی اعلام کرد که برای افسانه بایگان و فاطمه معتمدآریا به دلیل حضور بدون حجاب اجباری در فضای عمومی به دلیل «کشف حجاب و تشویش اذهان عمومی» پرونده قضایی تشکیل شده است.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy