Tuesday, Aug 6, 2024

صفحه نخست » بیانیه تند شیرین عبادی در پی اجرای حکم اعدام رضا رسایی

ebadi.jpgتوقف اعدام مخالفان بدون سرنگونی جمهوری اسلامی ممکن نیست

ایران وایر - شیرین عبادی، حقوق دان و برنده جایزه صلح نوبل در پیامی رضا رسایی، معترض اعدام شده را بی گناه خواند و تاکید کرد توقف اعدام مخالفان در ایران بدون سرنگونی جمهوری اسلامی ممکن نیست.

رضا رسایی، شهروند ۳۴ ساله که در جریان اعتراضات سال ۱۴۰۱ در شهرستان صحنه کرمانشاه بازداشت شده بود، بامداد سه‌شنبه ۱۶ مرداد اعدام شد.

شیرین عبادی در واکنش به اجرای حکم اعدام این معترض نوشت: « درست در زمانی که فضای رسانه‌ای با انبوهی از اخبار «انتخابات»، «دولت جدید»، «اسماعیل هنیه»، «جنگ اسرائیل»، «حزب‌الله» و... اشغال شده بود، جمهوری اسلامی یک جوان دیگر را بالای چوبه دار کشید.»

این حقوقدان با تاکید بر بی گناهی رضا رسایی ادامه داد: «جمهوری اسلامی اگر می‌توانست، تمام حاضران مخالف در خیابان، تمام هواداران «زن زندگی آزادی» را اعدام می‌کرد. هر کدام از شهروندان معترض، می‌توانستند امروز، رضا رسایی باشند.»

👈مطالب بیشتر در سایت ایران وایر

خانم عبادی با تایکد بر اینکه «جمهوری اسلامی، با وجود هر جناح سیاسی که دولت را در دست داشته باشد، آدم‌کش، جنایت‌کار و تبهکار است» نوشت: «توقف اعدام مخالفان، بهبود زندگی مردم و تحقق دادخواهی، بدون سرنگونی جمهوری اسلامی ناممکن است.»

برنده جایزه صلح نوبل در پایان پیام خود نوشت: «جمهوری اسلامی و طبقه‌ی حاکم، تحت هر پوشش و عنوانی، باید بروند. در غیر این صورت بیشمار سحرگاهان دیگری در پیش داریم که عزیزان دیگری را بالای چوبه‌های دار خواهیم دید.»



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy