Friday, Aug 9, 2024

صفحه نخست » پزشکیان: سپاه به جای اسرائیل به آذربایجان یا کردستان حمله کند

golanbari.jpgروزنامه تلگراف به نقل از افراد نزدیک به مسعود پزشکیان نوشت که سپاه پاسداران برای حمله موشکی به تل‌آویو فشار می‌آورد، اما پزشکیان پیشنهاد کرده مراکز مرتبط با اسرائیل در جمهوری آذربایجان یا کردستان عراق هدف قرار داده شود و قبل از حمله نیز این کشورها مطلع شوند

العين فارسی - روزنامه انگلیسی تلگراف در گزارشی نوشت مسعود پزشکیان رئیس‌جمهور ایران از سپاه پاسداران خواسته به جای اسرائیل، به مواضع این کشور در کشورهای همسایه حمله کند تا جلوی وقوع یک جنگ تمام‌عیار گرفته شود.

تلگراف به نقل از منابع آگاه از اختلاف نظر جدی میان رئیس جمهور جدید ایران، و فرماندهان ارشد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مورد نحوه پاسخ به ترور اسماعیل هنیه، رهبر حماس، خبر داد.

بر اساس این گزارش، در حالی که سرداران سپاه بر حمله مستقیم به تل‌آویو و دیگر شهرهای اسرائیل تأکید دارند، رئیس جمهور پزشکیان پیشنهاد کرده است که پایگاه‌های مرتبط با اسرائیل در کشورهای همسایه مانند جمهوری آذربایجان یا کردستان عراق هدف قرار گیرند.

یکی از نزدیکان رئیس جمهور به تلگراف گفته است: آقای پزشکیان نگران عواقب جدی هرگونه حمله مستقیم به اسرائیل است. او معتقد است که ایران خوش‌شانس بود که در حمله ۱۳ آوریل وارد جنگ تمام عیار با اسرائیل نشد و شاید این بار هم نباید چنین اتفاقی بیفتد.

این اختلاف نظر در حالی مطرح می‌شود که تنها چند هفته از پیروزی پزشکیان در انتخابات ریاست جمهوری می‌گذرد. او توانست کاندیدای مورد حمایت سپاه را شکست دهد و حالا به نظر می‌رسد در تلاش است تا از تشدید تنش‌ها با اسرائیل جلوگیری کند.

منابع آگاه همچنین اظهار داشته‌اند که سپاه پاسداران در تلاش است تا موضع رئیس جمهور را تضعیف کرده و او را به سمت واکنشی تهاجمی‌تر سوق دهد. این در حالی است که تصمیم نهایی در مورد نحوه پاسخ ایران بر عهده علی خامنه‌ای، رهبر ایران خواهد بود.

در حال حاضر، جامعه بین‌المللی با نگرانی تحولات ایران را دنبال می‌کند و امیدوار است که تنش‌ها در منطقه کاهش یابد. با این وجود، هنوز مشخص نیست که آیا رویکرد محتاطانه پزشکیان می‌تواند بر خواسته‌های تندروها غلبه کند یا خیر.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy