Saturday, Aug 10, 2024

صفحه نخست » هشدار به جمهوری اسلامی در مورد ارسال سیستم موشکی «فتح ۳۶۰» به روسیه

10-2.jpg-همزمان با پیشروی ارتش اوکراین در خاک روسیه در چند محور، دو منبع اطلاعاتی اروپایی روز جمعه نهم اوت (۱۹ امرداد) به رویترز گفتند که ده‌ها پرسنل نظامی روسیه برای استفاده از سیستم پدافندی موشک‌های «فتح-۳۶۰» در ایران آموزش می‌بینند. پیش‌بینی می‌شود حکومت ایران صدها فروند موشک هدایت‌شونده ماهواره‌ای برای جنگ علیه اوکراین به روسیه تحویل دهد.

- دو منبع اطلاعاتی ادعا کردند که گمان می‌رود نمایندگان وزارت دفاع روسیه آذرماه ۱۴۰۲ در تهران با مقامات ایرانی قراردادی برای دریافت فتح-۳۶۰ و یک سامانه موشکی بالستیک دیگر ساخته شده توسط سازمان صنایع هوافضا به نام «ابابیل» امضاء کرده باشند.

-سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا گفت که این کشور و متحدانش در ناتو و شرکای «گروه هفت» در صورتی که رژيم ایران بخواهد دست به چنین نقل و انتقالاتی بزند، آماده پاسخگویی سریع و قدرتمندانه هستند. این امر به معنی شدت بخشیدن حمایت جمهوری اسلامی ایران از جنگ تجاوزکارانه روسیه علیه اوکراین به طرزی فوق‌العاده خواهد بود».

- سومین منبع اطلاعاتی از یک آژانس امنیتی اروپایی دیگر گفت که اطلاعاتی دریافت کرده است مبنی بر اینکه روسیه برای آموزش استفاده از سامانه‌های موشکی بالستیک ایران سرباز اعزام کرده است.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy