Saturday, Aug 10, 2024

صفحه نخست » پاسخ به یک سوال ‎چگونه سپاهی ها عشق موساد شدند !

roostaee.jpgفرزانه روستایی

با دشنام دادن به اسراییل و موساد مشکلی حل نمی شود. موساد کاری را انجام می دهد که برای آن ساخته شده است: یعنی تامین امنیت کشوری که در وسط دریایی از اعراب و مسلمانان قرار دارد و همه به خون اسراییل تشنه اند. طبعا ابزار کار این تشکیلات امنیتی مانند همه سازمان های مشابه، جاسوسی، ضد جاسوسی، نفوذ در هر جایی که لازم باشد‌ و خرابکاری در هر حوزه ای است که علیه اسراییل اقدام کند.

با این حال، مشکل کشور ما فقط عملیات خرابکاری با خسارت های جبران ناپذیر یا حتی پلیدی موساد نیست. مشکل آن است که افراد و پرسنل نهادهای نظامی - امنیتی نظام نه تنها از تماس و همکاری با تشکیلاتی به نام موساد ابایی ندارند، بلکه با دادن اطلاعات فوق حساس کشور به موساد کاری می کنند که در عرف سیاسی خیانت و وطن فروشی است و مستوجب شدیدترین مجازات... ما در این نوشته قرار نیست کسی را نصیحت یا نمره خوب و بد بدهیم. فقط این پدیده را واکاوی می کنیم که چرا موساد و پرسنل حساس ترین لایه های نظامی - امنیتی ایران تا این حد به هم نزدیک هستند و چرا عملیات موساد در ایران آنچنان آسان انجام می شود که گویی برای پیک نیک یا گریل به تهران آمده اند.

همانطور که در مقدمه نوشته شد موضوع این نوشته بررسی این است که چرا طیفی از پرسنل نظامی امنیتی در ایران با تشکیلات مخوف اسراییل همکاری می کنند و از آن ابایی ندارند:

ابتدا باید به هفت علت زیربنایی اشاره کرد:

۱ - در درجه اول اینکه اهمیت میهن و میهن پرستی در گفتمان رسمی جمهوری اسلامی هیچگاه پر رنگ و برجسته نبوده وعامدانه آن را از متن های آموزشی حذف کرده اند.

۲ - نقش و ارزش مقدس پدیده ای به نام ایران به عنوان مرجع و رفرانس از ذهن کارکنان نیروهای نظامی امنیتی پاک شده و هیچ تمرکزی بر واژه ایران در ادبیات روزانه آنها وجود ندارد.

۳ - فعالیت های اطلاعاتی امنیتی در ایران دانسته یا ندانسته ایدئولوژیک است. این بدان معناست که نهادهای امنیتی برای گسترش اسلام کار می کنند نه برای اعتلای نام ایران و منافع کشور. به همین دلیل از اولین روزهای جمهوری اسلامی عوام ترین، بی سوادترین ومذهبی ترین لایه های اجتماعی مرتبط با هیات های مذهبی و سینه زنی جذب تشکیلات نظامی و امنیتی شده اند. این در حالی است که در آمریکا عضویت و استخدام در سیا مختص باهوش ترین فارغ التحصیلان دانشگاهی با بالاترین نمره های تحصیلی است.

۴ - جاسوسی و ضد جاسوسی و کلا فعالیت امنیتی یک تخصص بسیار پیشرفته، حساس، پیچیده، و تکنولوژی محور است که در انحصار کشورهای پیشرفته و ثروتمند قرار دارد و تجربه آن فقط در میان کشورهای دوست دست به دست می شود. جمهوری اسلامی از ابتدا تشکیلات امنیتی خود را به دانش روسها گره زده است و در جریان تجربیات کشورهای غربی قرار ندارد.

۵ - فروپاشی اخلاقی، بحران هویت، ضدیت با فرهنگ ایرانی، و در نهایت فروپاشی نظام ارزشی در سطح ملی عاملی است که کارمندان نهادهای نظامی امنیتی را مستعد جاسوسی کرده و نسبت به مفاهیم حساسی مانند وطن فروشی و وطن پرستی خنثی و بی تفاوت نموده است.

۶ - تعدد سازمان های امنیتی و بازداشتگاههای ثبت نشده در سطح کشور که ناشی از ترس و بی اعتمادی علی خامنه ای به بدنه نظام است عامل مهمی است که زمینه ساز ایجاد تاریکخانه های مخفی، دخمه ها، و سلول هایی شد که عوامل موساد با ریش و تسبیح و پینه ای بر پیشانی و با یک ته لحجه عربی و احتمالا متولد عراق سرپل های آن را در اختیار دارند.


۷ - فاضلاب و کثافت خانه ای به نام قوه قضاییه مامن همه آدم های مشکوک جمهوری اسلامی است که نیازمند پاک شدن ردی از یک خلاف مالی سیاسی یا امنیتی هستند. اساسا قوه قضاییه با قضات فاسد پول پرست و درگیر مفاسد اخلاقی زمین فوتبال امنیتی ها برای تسویه حساب با هم و با مردم و راه انداختن پروژه های مشکوک ویرانگر مانند طرح حجاب است.


ایا بدتر از موساد هم داریم؟


با وجودی که هفت علت فوق احتمالا مهمترین نقش را در حساسیت زدایی از جاسوسی و نزدیک شدن با موساد را در نهادهای امنیتی بر عهده دارد علل و عوامل دیگری ساختار ذهنی افراد شاغل در مناصب حساس را وا می دارد تا همکار تشکیلات امنیتی دیگر کشورها شوند.


حتی کسانی که برای دیگران جاسوسی می کنند همگی مردم ایران هستند. باید شرایط زندگی خصوصی و عمومی و ساختار ذهن آنها را مطالعه کرد و دید چه عواملی آنها را به انتهای خط رسانده است. بی شک بحران اقتصادی بسیاری را روان پریش کرده. بلاتکلیفی و نداشتن آینده ای با ارتقای شغلی علقه انسان ها به سرزمین مادری را تضعیف می کند. نگرانی از یک آینده خطرناک و اینکه براندازی نظام آینده پرسنل نهادهای امنیتی را به خطر بیاندازد و خطر از دست شغل و درآمد بازنشستگی افراد بلاتکلیف را به اتخاذ تصمیم های سخت وا می دارد.


محیط های کاری پر استرس، مدیران فاسد هفت خط متظاهر چندش آور که در صف اول نماز جماعت ادارات به خط شده اند شهروندان شاغل در مناصب حساس را از زندگی سیر می کند. فسادهای بزرگ همه دواير دولتی را درگیر کرده است. باند بازی و رقابت برای اختلاس و به جیب زدن اموال مردم به قدری عادی شده است که زشتی معامله و جاسوسی برای موساد را از رنگ و لعاب می اندازد.


راستی،
الف- در مملکتی که حداقل در دوران ابراهیم رییسی همه درگیر فساد و اختلاس های کلان میلیارد دلاری بوده اند چرا جاسوسی برای موساد زشت است؟ آنها که فساد ۵/۳ میلیارد دلاری چای دبش را زشت تر از جاسوسی برای موساد می دانند احمق هستند. بویژه که چای آلوده و کرم زده وارداتی را اسانس زدند رنگ کردند و در سراسر کشور پخش کردند و به خورد مردم دادند. بی شک نفراتی از مردم کشور که چای دبش نوشیدند بیمار شده سرطان گرفته و برای درمان هستی و نیستی خود را خرج شیمی درمانی کرده اند. این یعنی: ما در کشور خود عوامل زشت تر از همکاران موساد کم نداریم، مسئولانی نیز که مردم را از گسترش نفوذ موساد می ترسانند پاک دست نیستند.


ب - من به عنوان نویسنده این مقاله، جاسوسی برای هر کشوری را وطن فروشی و خیانت می دانم. اما جاسوسی برای موساد زشت تر است یا اینکه کشوری برای دو دهه گروگان گرفته شود تا شرابط برای رهبر شدن مجتبی خامنه ای فراهم شود.


د - جاسوسی برای موساد بدتر است یا اینکه کشوری را فدای رویاهای گنگ و مبهم باندهای اداره کننده کشور کنیم که برای ماندن در قدرت صدها میلیارد دلار را صرف تاسیسات هسته ای و غنی سازی و بمب سازی کرده اند در حالیکه فقر استخوانهای مردم را سوزانده است.


ه - جاسوسی برای موساد بدتر است یا بمباران شیمیایی مدارس دخترانه ایران با رهنمودهای نزدیکان مصباح یزدی که معتقدند تحصیل دختران با مدل غربی ضد اسلامی است. جاسوسی برای موساد بدتر است یا سکوت تایید آمیز سران سپاه و لبخند ملیح و رضایتمند وزارت اطلاعات از شیمیایی شدن هزاران دختر در سراسر کشور برای بیش از شش ماه.


روسیه در قضایای جاسوسی کجاست!


در پایان یک سوال مهم را باید پاسخ داد. دولت روسیه به عنوان متحد استراتژیک جمهوری اسلامی ساختار نهادهای امنیتی نظام را طراحی کرده است. آیا در این چهل سال حتی یک جاسوس روسیه دستگیر نشده است یا روسها راحت ترفعالیت های ضد امنیت ملی ایرانیان را اداره می کنند. ؟


هیچ کشوری به اندازه روسیه در طول تاریخ خسارات جبران ناپذیر به خاک و میهن و مردم ما وارد نکرده است. با این حال روسها از همه حاشیه های امن برخوردارند و روسوفیل ها هم در سپاه و هم در وزارت اطلاعات و نیز احتمالا در بیت جریان های نفوذ قدرتمندی هستند که بدون هماهنگی با آنها حتی نماز جماعت ادارات برگزار نمی شود.


راستی جاسوسی برای موساد بدتر است یا واگذار کردن کل کشور به رییس کرملین و روسیه که به اندازه کل خاک اروپا از ما قلمرو منفصل کرده است.

:::



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy