Thursday, Aug 22, 2024

صفحه نخست » گیرم حکومت نکبت را سرنگون کردیم، با گند و نکبتی که به فرهنگ مردم زده است چه باید بکنیم؟!؛ ف. م. سخن

IMG_4271.pngاین چند خط را با نهایت خشم می نویسم. می دانم خشم نشانه ی عجز است و من به شدت احساس عجز می کنم. ما با یک جامعه ی ۸۰-۹۰ میلیون نفری رو به رو هستیم. جامعه ای که حکومت نکبت اسلامی، مدت ۴۶ سال از درون و برون هر چه لجن اسلامی در اختیار داشته به آن تزریق کرده است.

می دانم مقصر مردم نیستند چرا که مردم در یک جامعه ی سالم به صورت سالم رشد می کنند. نمی توان انتظار داشت بچه ای که در خانواده ای بی فرهنگ و فحاش بزرگ شده و دچار سوءتغذیه است رفتارش فرهنگی و مودبانه باشد یا هیکلی شبیه به آرنولد داشته باشد. وضع فرهنگ عمومی ما به این شکل در آمده است که هر روز غده هایی متعفن از آن بیرون می زند و ما را حیرت زده می کند.

تازه ما مردم خوبی داریم که مثلا موقع خاموشی ها، مثل بعضی از ایالت های امریکا، به مغازه ها نمی ریزند و غارتگری نمی کنند و به دزدیدن کابل ها بسنده می کنند. مردمی داریم که بعضی از ترمزهای فرهنگی در آن کماکان عمل می کند اما وقتی جمعیتی به امر نادرستی اقدام می کند ما نیز دنبال آن جمعیت روان می شویم.

من قبلا که به ایران می رفتم، وقتی مردم از ورودی گمرک شروع به دویدن به سمت گیت ها و قسمت بار می کردند من هم با آن ها می دویدم چون چند بار که صبر کرده بودم تا هیجان جمعیت کم شود چند ساعت معطل می ماندم.

یک اتومبیل که در ترافیک جاده ای، از حاشیه خاکی می اندازد و از همه جلو می زند، به دنبال او ده ها اتومبیل راه می افتند که عقب نیفتند و این کاملا از نظر جامعه شناسانه و رفتارشناسانه قابل توضیح است.

به نمونه های مثبت اشاره نمی کنم چون قصدم نشان دادن کجی ها و آلودگی های خودمان است. می دانم که بسیاری مرا مورد سرزنش قرار خواهند داد که چرا به این نکات منفی اشاره می کنم. اگر به این نکات اشاره نکنیم، چطور به زشتی آن ها پی ببریم و در صدد رفع آن ها بر آییم؟


از حق زیر پا گذاشتن و قانون شکنی در رانندگی در داخل ایران تا هجوم بردن به مراکز اسلامی در خارج از ایران برای گرفتن غذای نذری این ها همه زشتی هایی ست که متاسفانه به آن ها آلوده شده ایم.

وقتی جریان فیلم خصوصی نرگس در ایران پیش آمد هیستری جمعی مردم برای دیدن این فیلم و صحبت های زشت در باره ی آن واقعا وحشتناک بود.

همین را بگیرید بیایید تا طرفداران میلیونی تتلو.

اگر تتلو دستکم هنری دارد، این پدیده ی دلخراش آیسان اسلامی با ده میلیون فالوئر یعنی یک هشتم جمعیت ایران، و پست هایی سراسر فحش و فضاحت های وحشتناک با یک میلیون لایک برای هر پست را چطور می توانیم توجیه و ماستمالی کنیم؟

از توسل به جادو و جنبل در فوتبال تا انداختن سفره ی ابوالفضل در اروپا توسط ایرانیان با سواد را چطور باید توجیه و ماستمالی کنیم؟

جریان هجوم وحشتناک مردم در ۱۳ صفر برای خرید طلا را چطور می توانیم توجیه و ماستمالی کنیم و صدها مورد ریز و درشت دیگر شبیه به این ها.

قطعا و یقینا ابتدا باید ریشه این فضاحت فرهنگی و فساد اجتماعی که حکومت نکبت اسلامی ست از بیخ و بن کنده شود. بعد از آن شاید سال ها کار توسط مسوولان جدید لازم باشد که در توانایی شان از همین امروز باید با شک و تردید نگریست.

مخالفان امروز حکومت نکبت اسلامی، جز این که بگویند این حکومت باید برود و یک حکومت آزادی خواه و دمکرات بر سر کار بیاید، هیچ حرف دیگری در انبان خود ندارند.

اگر زمانی مارکسیسم لنینیسم در جهان و در ایران خریدار داشت، به خاطر برنامه های مشخص گیرم غیر قابل اجرایی بود که داشت. امروز کدام کتاب از فردای ایران و کارهایی که باید صورت بگیرد می نویسد. کدام متفکر جز بحث های انتزاعی و کلی به جزییات می پردازد. کدام رهبر اجتماعی برنامه های خود را برای پاکسازی روان ایران از این ناپاکی های وحشتناک به طور مشخص اعلام می کند.

به جای سرزنش من به خاطر رک گویی و عیان گویی، شروع کنید دستکم به بیان راه کار هایی که برای آینده در نظر دارید. فردا هنگام وقوع ناآرامی های اجتماعی و انقلابی برای این کار بسیار دیر خواهد بود.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy