Saturday, Aug 24, 2024

صفحه نخست » چرا رابرت کندی به نفع ترامپ کنار کشید؟

trump.jpgایندیپندنت فارسی - رابرت اف کندی جونیور کارزار مستقلش برای ورود به کاخ سفید را به حالت تعلیق درآورد و روز جمعه از دونالد ترامپ، نامزد جمهوری‌خواهان، حمایت کرد؛ تصمیمی که آرای حامیان کندی را به آرای رییس‌جمهوری سابق آمریکا اضافه خواهد کرد.

به گزارش آسوشیتدپرس، ساعاتی بعد از اعلام تصمیم اف‌کندی جونیور، مبنی بر انصراف از رقابت انتخاباتی ۲۰۲۴، او در راهپیمایی آریزونا حاضر شد و به ترامپ پیوست.

رابرت اف.کندی درباره اینکه چرا چنین تصمیمی گرفته است، گفت که نظرسنجی‌های داخلی نشان داده است که حضورش در رقابت‌های انتخاباتی به ترامپ آسیب می‌زند و به کامالا هریس نامزد دموکرات‌ها کمک می‌کند.

این در حالی است که، به گفته برخی از کارشناسان، نظرسنجی‌های عمومی اخیر نشانه روشنی از تاثیر حضور رابرت‌ اف‌.کندی جونیور بر حمایت از هر یک از نامزدهای اصلی دو حزب دموکرات و جمهوری‌خواه ندارد.

رابرت اف.کندی جونیور همچنین به دلایل دیگری اشاره کرد که باعث شده‌اند او درنهایت از دونالد ترامپ حمایت کند. آزادی بیان، جنگ در اوکراین و نگرانی درباره «جنگ علیه فرزندان ما» ازجمله دلایلی بود که او به آن‌ها اشاره کرد. او افزود: «این‌ها دلایل اصلی‌اند که مرا متقاعد کردند حزب دموکرات را ترک کنم و مستقلا نامزد شوم و اکنون نیز مجاب شده‌ام که بهتر است از دونالد ترامپ حمایت کنم.»

با این حال، او تصریح کرد که رسما به کارزارش پایان نمی‌دهد و گفت که حامیانش می‌توانند در اکثر ایالت‌هایی که بعید است بر نتیجه تاثیر بگذارند از او حمایت کنند. کندی در اواخر این هفته در دو ایالت آریزونا و پنسیلوانیا برای انصراف از نامزدی‌اش اقداماتی انجام داد، اما مقام‌های انتخاباتی گفتند که برای حذف نام او از روی برگه‌های رای خیلی دیر است.

مطالب بیشتر در سایت ایندیپندنت فارسی

کندی گفت تصمیمش برای حمایت از رییس‌جمهوری سابق آمریکا پس از گفت‌وگو با ترامپ در چند هفته گذشته قطعی شده است. او از اتحاد با ترامپ در قالب «حزب وحدت» نام برد و گفت که چنین اقدامی «اجازه می‌دهد علنی و خصوصی با دموکرات‌ها مخالفت کنیم».

کندی همچنین افزود که با بازگشت ترامپ به کاخ سفید احتمالا جایگاهی در دولت داشته باشد، اما نه او و نه ترامپ جزئیاتی را در این باره مطرح نکردند.

نیکول شاناهان، معاون کندی، در روزهای گذشته اشاره کرد که کندی ممکن است در مقام وزیر وزارت بهداشت دولت ترامپ خدمت کند.

رابرت اف‌کندی جونیور در جریان سخنرانی‌اش در فینیکس، نارضایتی‌هایش را از حزب دموکرات، رسانه‌های خبری و نهادهای سیاسی ابراز کرد و در عین حال ترامپ را ستود. او نزدیک به ۲۰ دقیقه صحبت کرد و صراحتا گفت که از ترامپ حمایت می‌کند.

کندی سپس در یک گردهمایی انتخاباتی در آریزونا روی سن رفت و به ترامپ ملحق شد و جمهوری‌خواهان از او حمایت کردند.

دونالد ترامپ درباره کندی گفت: «او مردی است که برای بسیاری از ارزش‌های ما تلاش کرده و قهرمان فوق‌العاده‌ای بوده است. اکنون ما هر دو اینجا هستیم تا آنچه را برای آمریکا درست است انجام دهیم.»

رییس‌جمهوری سابق آمریکا در ادامه گفت که اگر در انتخابات پاییز امسال پیروز شود کمیسیون مستقلی درمورد سوءقصدها ایجاد خواهد کرد و تمام اسناد باقی‌مانده مربوط به ترور جان‌اف کندی را منتشر می‌کند.

ترامپ و کندی جونیور در حالی با هم متحد شده‌اند که تا همین چند ماه پیش نیز از یکدیگر انتقاد می‌کردند. کندی ترامپ را به خیانت به پیروانش متهم کرده بود و ترامپ از کندی با عنوان «رادیکال‌ترین نامزد چپ» انتقاد کرده بود.

پس از اعلام حمایت رابرت اف‌کندی جونیور از ترامپ، پنج تن از اعضای خانواده کندی روز جمعه با صدور بیانیه‌ای حمایت او از ریيس‌جمهوری سابق آمریکا را «پایان غم‌انگیز یک داستان غم‌انگیز» خواندند و بر حمایت از کامالا هریس تاکید کردند.

کندی جونیور نیز اذعان کرد که تصمیم او برای حمایت از ترامپ در خانواده‌اش تنش ایجاد کرده است. او افزود: «این تصمیم به‌دلیل مشکلاتی که برای همسرم و فرزندانم و دوستانم ایجاد می‌کند برای من عذاب‌آور است. اما اطمینان دارم که این همان کاری است که باید انجام دهم. و این اطمینان به من آرامش درونی می‌دهد.»

در همین حال جن اومالی دیلون، رییس ستاد انتخاباتی هریس، در بیانیه‌ای از حامیان کندی که «از دونالد ترامپ خسته شده‌اند و به دنبال راهی جدیدند» خواست که به نامزد دموکرات‌ها رای بدهند.

کندی ابتدا در مقام یک دموکرات وارد رقابت‌های انتخاباتی شد، اما پاییز گذشته این حزب را ترک کرد و مستقلا نامزد شد. او از آن زمان با مشکلات مالی کارزار انتخاباتی و چالش‌های حقوقی فزاینده مواجه بوده است. نظرسنجی‌های اخیر میزان حمایت کندی را تک‌رقمی نشان می‌دهد و مشخص نیست که آیا او در انتخابات عمومی این رقم را کسب خواهد کرد یا نه.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy