Tuesday, Aug 27, 2024

صفحه نخست » خامنه ای: تعامل با دشمن (امریکا) هیچ اشکالی ندارد + واکنش احمد زیدآبادی

به دشمن امید نبندیم؛ این منافاتی ندارد که با همان دشمن در جایی تعامل کنیم

خامنه ای: برای برنامه‌های‌مان منتظر موافقت دشمن نباشیم. به گزارش انتخاب، رهبر انقلاب تأکید کردند: نباید به دشمن امید ببندیم و برای برنامه‌های خود منتظر موافقت دشمنان باشیم. ایشان ادامه دادند: این منافاتی ندارد که با همان دشمن در جایی تعامل کنیم، اما نباید امید و اعتماد به آن‌ها داشته باشیم.

واکنش کوتاه احمد زیدآبادی:

جواز تعامل

حالا که رهبری جواز "تعامل با دشمن" را صادر کرده است، لازم است دولت پزشکیان بدون فوت وقت، مذاکره با کشورهای غربی را برای لغو تحریم‌ها آغاز کند بلکه این بلای زندگی‌سوز از سر مردم ایران هر چه زودتر رفع شود.

:::

kham.jpgخامنه‌ای: بعضی وزرای پزشکیان را تایید و برخی را تاکید کردم

ایران اینترنشنال - علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، در دیدار با مسعود پزشکیان، رییس دولت چهاردهم و اعضای هیات دولت گفت که رییس‌جمهوری برای انتخاب و معرفی وزرا با او مشورت کرده است.

خامنه‌ای روز سه‌شنبه ششم شهریور در این دیدار گفت که صلاحیت برخی وزیران را که درباره آن‌ها از «طرق مورد وثوق» گزارش دریافت کرده بوده، تایید و بر حضور برخی تاکید کرده است.

این اظهارات رهبر جمهوری اسلامی پس از آن مطرح می‌شود که حسین شریعتمداری، نماینده خامنه‌ای در روزنامه کیهان، در یادداشتی سخنان پزشکیان را درباره انتخاب وزرا در هماهنگی با رهبر جمهوری اسلامی، «ادعای غیر‌واقعی» خواند که با استقبال گسترده «دشمنان قسم‌خورده نظام» روبه‌رو شد.

شریعتمداری از پزشکیان خواست این سخنان را تصحیح کند.

مطالب بیشتر در سایت ایران اینترنشنال

که پزشکیان، رییس دولت چهاردهم، در نطق پایانی خود برای دفاع از کابینه پیشنهادی‌اش در مجلس در روز چهارشنبه ۳۱ مرداد گفت: «همه لیست را به خامنه‌ای دادم. همه با هماهنگی و تفاهم آمدند.»

شریعتمداری در یادداشت خود که روز پنج‌شنبه اول شهریور منتشر شد، نوشت که این سخنان «بلافاصله به دستاویز و بهانه‌ای برای دشمنان تابلودار نظام تبدیل شد» تا با استناد به آن «مردم‌سالاری و جایگاه مجلس و حتی اختیارات رییس‌جمهوری را در جمهوری اسلامی به زیر بکشند».

خامنه‌ای در دیدار با هیات دولت درباره کابینه پزشکیان گفت: «تعداد بیشتری [از وزرا] را هم نمی‌شناختم و گفتم نظری نسبت به آن‌ها ندارم.»

موضوع هماهنگی پزشکیان به عنوان رییس‌جمهوری با خامنه‌ای در این دوره از دولت جمهوری اسلامی در روزهای گذشته خبرساز بوده و توجه زیادی را به خود جلب کرده است اما مجتبی ذوالنوری، نماینده قم در مجلس در این باره گفت: «دولت‌های قبلی هم وزرای خود را با خامنه‌ای هماهنگ می‌کردند اما نمی‌گفتند.»

پزشکیان توضیحاتی جزیی درباره هماهنگی با خامنه‌ای داده است.

او پیش از این با اشاره به وزیر پیشنهادی خود برای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: «او (عباس صالحی) را که معرفی کردیم، نمی‌آمد. [خامنه‌ای] تلفنی دستور دادند تا بیاید.»

پزشکیان درباره وزارت راه و شهرسازی نیز تاکید کرد: «لیست را بردم، خانم صادق (فرزانه صادق مالواجرد) را گفتند که باشد. من را مجبور نکنید برخی حرف‌ها را بزنم.»

حتی ابراهیم رئیسی، رییس کشته شده دولت سیزدهم هم در نطق معرفی کابینه‌اش که مرداد ۱۴۰۰ ایراد کرد، تا این حد روی تایید گرفتن از رهبر جمهوری اسلامی تاکید نکرده بود.

خامنه‌ای در دیدار با اعضای دولت چهاردهم بار دیگر از کارنامه دولت رئیسی دفاع کرد و او را از نظر زمان دولتش با امیرکبیر مقایسه کرد.

رهبر جمهوری اسلامی گفت: «امیرکبیر سه سال در کشور حکومت کرد؛ کارهای بزرگی را بنیانگذاری کرد. خود آقای رئیسی عزیز ما سه سال حکومت کرد و ریاست کرد. کارهای خوبی ایشان انجام داد و بعضی‌ کارها را پایه‌گذاری کرد.»

خامنه‌ای از دولت پزشکیان خواست که از افراد «جوان، مؤمن، انقلابی، متعهد» در بدنه دولت استفاده کند.

او گفت: «با آقای رییس‌جمهور هم ما صحبت می‌کردیم همین موضوع مطرح شد. اگر چنانچه ایشان بتوانند مثلا فرض کنید ۱۰۰ جوان مؤمن پرانگیزه‌ انقلابی و متعهد را آماده کنند و آخر دولتشان همین ۱۰۰ جوان را تحویل کشور بدهند به نظر من کار بسیار بزرگی انجام گرفته.»

رهبر جمهوری اسلامی همچنین از «عمق راهبردی» حکومتش سخن گفت و تاکید کرد: «یک روزی بود که ایران را با قالی و نفت می‌شناختند. امروز ایران را با علم می‌شناسند، با پیشرفت نظامی می‌شناسند، با قدرت منطقه‌ای می‌شناسند، با عمق راهبردی می‌شناسند در دنیا.»

جمهوری اسلامی در دهه‌های گذشته برای آن چه ایجاد «عمق راهبردی» خود خوانده، از گروه‌های مسلح منطقه حمایت و آن‌ها را به نیروهای نیابتی خود تبدیل کرده است.

تاکید جمهوری اسلامی بر «عمق راهبردی» در شرایطی است که تنش میان تهران و اسرائیل در هفته‌های اخیر و به ویژه پس از کشته شدن اسماعیل هنیه در تهران افزایش یافته است.

خامنه‌ای درباره بازداشت پاول دوروف، بنیان‌گذار و مدیرعامل تلگرام در فرانسه نیز گفت: «دیدید که این جوان بیچاره را در فرانسه گرفتند و تهدید به ۲۰ سال زندان کردند. این نشان می‌دهد که حکمرانی آن‌ها را نقض کرده. ما هم باید در فضای مجازی حکمرانی قانون‌مند داشته باشیم.»

این اظهارات در شرایطی است که ایران محدودیت‌های شدیدی را در عرصه دسترسی به اینترنت، وب‌سایت‌ها، پیام‌رسان‌ها و شبکه‌های اجتماعی اعمال می‌کند.

ستار هاشمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات دولت پزشکیان به تازگی گفته است که این وزارت‌خانه در دوره او موضوع «شبکه ملی اطلاعات» را که از آن به عنوان اینترنت ملی یاد می‌شود، با جدیت دنبال خواهد کرد.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy