Friday, Aug 30, 2024

صفحه نخست » حضور پسر عارف در معارفه وزیر صمت جنجال ساز شد

ایران وایر - انتشار تصویری از حضور حمید رضا عارف، پسر محمدرضا عارف، در جلسه معارفه وزیر صمت با واکنش و انتقاد کاربران شبکه‌های اجتماعی روبرو شده است.

حمید رضا عارف پس از آن مورد توجه قرار گرفت که در مصاحبه‌ای موفقیت‌های اقتصادی خود را به داشتن «ٰژن خوب» یا «ژن برتر» نسبت داده بود.

این اظهارنظر با واکنش‌های گسترده‌ای در رسانه‌ها و فضای مجازی ایران مواجه شد. بسیاری از مردم و منتقدان این اظهارنظر را به عنوان نمونه‌ای از تفکر اشرافی و تبعیض‌آمیز در میان مقامات جمهوری اسلامی تلقی کردند.

اصطلاح «ژن برتر» به سرعت به یک نماد منفی برای انتقاد از افراد و خانواده‌هایی تبدیل شد که از موقعیت‌ها و امکانات ویژه به دلیل روابط خانوادگی و سیاسی خود بهره‌مند می‌شوند.

میلاد علوی، روزنامه‌نگار در واکنش به حضور پسر عارف در جلسه معارفه و تودیع وزیر صمت نوشته است: «دفتر معاون اول رئیس جمهوری و وزارت صمت باید پاسخ دهند که فرزند محمد رضا عارف با چه نقش و سمتی در مراسم تودیع و معارفه وزیر صمت حضور پیدا کرده و در کنار مشاوران او نشسته است. از او به عنوان « ژن خوب» دعوت شده یا «پسر معاون اول»؟! شاید هم مشاور جدید است و ما بی خبریم؟!»

👈مطالب بیشتر در سایت ایران وایر

حسن آقامیری، روحانی منتقد نیز در این باره خطاب به محمدرضا عارف معاون پزشکیان اول نوشته است: «آقای معاون اول! پسر شما چه‌کاره‌ی دولت هستند که تو مراسم رسمی تکریم و معارفه وزیر صمت حضور داشتند؟! جمع کنید این بساط کثافت کاری رو.

ایشون غلط می‌کنند تو جلسه رسمی دولتی شرکت کنند و شما هم غلط می‌کنی اجازه‌ی حضور ایشون رو می‌دید. اگر پستی دارند رسماً اعلام کنید اگر نه دولت خونه‌ی پدر شما نیست.»



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy