Sunday, Sep 15, 2024

صفحه نخست » فاجعه پیش از بازی استقلال - الغرافه، پست برق منفجر شد، دو کارگر سوختند، ناظر فوتبال فدراسیون آسیا هم بود

رسانه‌های ایران خبر داده‌اند همزمان با نشست خبری جواد نکونام پیش از بازی استقلال-الغرافه در ورزشگاه قلعه‌حسن‌خان در جنوب غربی تهران، پست برق منفجر شده و دو کارگر در آتش‌سوزی در پی این انفجار سوخته‌اند. این درحالی است که ناظر AFC هم در استادیوم شهر قدس حضور داشته است.

وضعیت فاجعه‌بار ورزشگاه قلعه‌حسن‌خان برای میزبانی بازی های باشگاهی آسیا

رضا جباری گفت زمانی ورزشگاه آزادی در خاورمیانه پیشگام بود اما حالا کشورهای عربی می‌گویند حاضرند برای ما ورزشگاه بسازند

ایندیپندنت فارسی - در فاصله ۲۴ ساعت مانده تا آغاز اولین مسابقه تیم استقلال تهران در لیگ نخبگان آسیا، تصاویر منتشرشده از ورزشگاه قلعه‌حسن‌خان (شهرقدس) تهران نشان می‌دهد که چمن این ورزشگاه در وضعیتی بحرانی و فاجعه‌بار قرار دارد.

chaman.jpg

به‌دلیل طولانی‌شدن روند بازسازی ورزشگاه آزادی، تیم استقلال تهران مجبور است روز دوشنبه ۲۶ شهریور در ورزشگاه قلعه‌حسن‌خان واقع در غرب استان تهران از الغرافه قطر میزبانی کند. پرسپولیس، دیگر نماینده ایران در لیگ نخبگان هم که دوشنبه هم‌زمان با استقلال، در ورزشگاه امیرعبدالله فیصل جده مهمان الاهلی عربستان سعودی است، چاره‌ای ندارد جز اینکه تا زمان اتمام بازسازی سکوهای ورزشگاه آزادی، در ورزشگاه قلعه‌حسن‌خان از رقبای آسیایی‌اش پذیرایی کند.

مطالب بیشتر در سایت ایندیپندنت فارسی

تصاویر منتشرشده از این ورزشگاه نشان می‌دهد که کارگران یک روز مانده به بازی استقلال‌ــ‌الغرافه به روش‌های سنتی و با استفاده از ابزاری همچون بیل و تیشه، در حال رفع چاله‌های عمیق و ناهمواری‌های مختلف زمین چمن ورزشگاه‌اند. کاملا مشابه اتفاقی که سال گذشته در ماجرای میزبانی پرسپولیس از النصر عربستان سعودی در ورزشگاه آزادی رخ داد و آماده‌سازی چمن به همین روش و سطح ناهموار چمن آزادی یک آبروریزی بزرگ برای فوتبال ایران به بار آورد؛ تا حدی که ستارگان خارجی و گران‌قیمت النصر پس از پایان بازی اعتراف کردند که هرگز چنین چمن بی‌کیفیتی را از نزدیک ندیده بودند.

حالا نیز الغرافه قرار است با ستارگان نامداری همچون خوسلو، کاپیتان پیشین رئال مادرید، در کنار فلورین کومان، رودریگو ماچادو، ماتیاس نانی، یاسین براهیمی، محمد مونتاری، فرجانی ساسی، فابریسیا دیاز، دامه ترائوره و سیدو سانو در تهران حاضر شود و کیفیت فعلی چمن قلعه‌حسن‌خان نشان می‌دهد که باز هم باید منتظر انتشار تصاویر چاله‌های چمن این ورزشگاه در رسانه‌های بین‌المللی و تمسخر هواداران فوتبال باشیم.

یکی از داوران بازنشسته فوتبال ایران روزشنبه در گفت‌وگو با ایندیپندنت فارسی خبر داد که در غیبت مهدی تاج، داوود رفعتی، مرد همه‌کاره فدراسیون فوتبال و دبیر کارگروه استاندارسازی ورزشگاه‌ها در این فدراسیون، در به وجود آمدن بحران بزرگ چمن‌های بی‌کیفیت در ورزشگاه‌های ایران نقش پررنگی دارد و با اعطای پیمانکاری تعویض چمن‌ها به دوستانش، زمینه‌ساز ورود افراد غیرمتخصص به این حوزه، دلالی و فقدان زیرسازی‌ مناسب و اعطای مجوزهای غیرقانونی به ورزشگاه‌ها برای برگزاری مسابقات فوتبال در آن‌ها شده است.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy