Wednesday, Sep 4, 2024

صفحه نخست » راه‌اندازی برنامه «خبر اتباع» با پوشش خبرهای افغانستانی‌های ساکن ایران در صداوسیمای جمهوری اسلامی

4-3.jpgکیهان لندن - صداوسیمای جمهوری اسلامی در اقدامی عجیب بخش جدید خبری با عنوان «خبر اتباع» را راه‌اندازی کرده است. «خبر اتباع» در بخش خبری ساعت هشت و نیم از شبکه خبر جمهوری اسلامی پخش می‌شود و در این برنامه فقط خبرهای مرتبط با اتباع افغانستانی پخش می‌شود.

برخی گزارشگران و گوینده این برنامه نیز افغانستانی هستند. صداوسیمای جمهوری اسلامی هنوز درباره راه‌اندازی این بخش خبری توضیحی ارائه نداده است. همچنین صفحه ویژه افغانستان در وبسایت «باشگاه خبرنگاران»، خبرگزاری وابسته به صداوسیمای دولتی نیز راه‌اندازی شده که مخاطبان می‌توانند اخبار مربوط به اتباع افغانستان در ایران و افغانستان را در آن دنبال کنند.

هر چند آمار رسمی از شمار مهاجران قانونی و غیرقانونی افغانستانی در ایران اعلام نشده اما برآوردها از حضور حدود ۱۰ میلیون شهروند افغانستان در ایران حکایت دارد. عدم سازماندهی این مهاجران از سوی جمهوری اسلامی سبب بروز برخی مشکلات در بازار کار، مسکن و مدارس شده است.

👈مطالب بیشتر در کیهان لندن

طرحی برای ساماندهی اتباع افغانستانی حاضر در ایران نیز به هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی ارائه شده که بر اساس آن قرار است اتباع غیرمجاز به افغانستان بازگردانده شده و مهاجران قانونی نیز با برخی چارچوب‌ها در رابطه با کار و قراردادهای خرید و اجاره ملک روبرو خواهند شد.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy