Friday, Sep 6, 2024

صفحه نخست » یک شهروند زن امریکایی حامی فلسطین بر اثر شلیک گلوله به سر کشته شد

wb.jpgرادیو فردا - یک شهروند زن آمریکایی- ترک که در تظاهرات اعتراضی به گسترش شهرک‌سازی‌ها در کرانه باختری شرکت کرده بود، به‌دنبال شلیک به سرش جان خود را از دست داد.

دو پزشک روز جمعه ۱۶ شهریور در گفت‌وگو با خبرگزاری آسوشیتدپرس این خبر را تأیید کردند.

دکتر ورد بصلات، یکی از این دو پزشک بیمارستانی در نابلس، گفته است این زن ۲۶ ساله که از ناحیه سر هدف گلوله قرار گرفت پس از رسیدن به بیمارستان درگذشت.

دکتر فؤاد نفاع، رئیس بیمارستان رفیدا در نابلس، نیز مرگ این شهروند آمریکایی- ترک را تأیید کرد.

او به خبرگزاری رویترز گفت که این زن در وضعیت بسیار بحرانی و با جراحت جدی در ناحیه سر به بیمارستان منتقل شد.

رئیس بیمارستان رفیدا در نابلس فلسطین همچنین گفت با آن که تلاش شد که عملیات احیاء انجام شود اما این زن جان خود را از دست داد.

به گفته او، این حادثه در جریان یک راهپیمایی اعتراضی توسط فعالان در بیتا، شهری در نزدیکی نابلس که شاهد حملات مکرر شهرک‌نشینان بوده، رخ داده است.

وزارت خارجه ترکیه با محکوم کردن کشته شدن این زن، گفته که «در کمال تاسف خبردار شدیم که شهروند ما، عایشه‌نور ازگی ایگی، توسط نیروهای اسرائیلی کشته شده است».

passport.jpg

شاهدان و رسانه‌های فلسطینی نیز گزارش داده‌اند که این زن در حالی که در یک تظاهرات حامی فلسطینی‌ها علیه گسترش شهرک‌سازی‌ در شمال کرانه باختری شرکت کرده بود، توسط نیروهای اسرائیلی هدف گلوله قرار گرفت.

هرچند ارتش اسرائیل در مورد این تیراندازی ابرازنظر نکرده است اما گفته که در حال بررسی موضوع است. سفارت آمریکا نیز هنوز واکنشی نشان نداده است.

مدیر بیمارستان رفیدیا در نابلس به خبرگزاری فرانسه گفته که ساعت مرگ زن آمریکایی که امروز کشته شد، ۱۴:۳۰ به وقت محلی بود.

به گزارش خبرگزاری رسمی فلسطین، وفا، این «فعال» کشته‌شده در کارزاری به نام «فزع» شرکت داشته که هدف آن حفاظت از کشاورزان در برابر «خشونت» شهرک‌نشینان یهودی است.

تظاهرات علیه شهرک‌سازی‌ در کرانه باختری که به طور منظم برگزار می‌شود بارها در گذشته به خشونت کشیده شده بود.

یک ماه پیش نیز، آمادو سیسون، یک شهروند دیگر آمریکایی در حالی که سعی می‌کرد از گاز اشک‌آور و تیراندازی فرار کند، توسط نیروهای اسرائیلی از ناحیه پا مورد اصابت گلوله قرار گرفت اما ارتش اسرائیل اعلام کرد که او به طور تصادفی مجروح شده است.

افزایش حملات خشونت‌آمیز شهرک‌نشینان اسرائیلی به روستاهای فلسطینی در کرانه باختری باعث خشم فزاینده متحدان غربی اسرائیل از جمله ایالات متحده شده و تحریم‌هایی را علیه شماری از افراد اعمال کرد‌ه‌اند.

در آخرین مورد مسئول واحد امنیتی شهرک ییتسهار در کرانه باختری و یک سازمان اسرائیلی دیگر که در این بخش اشغالی فعال است، در فهرست تحریم ایالات متحده آمریکا قرار گرفت.

اتحادیه اروپا نیز اواخر فروردین امسال اعلام کرد که به‌دلیل خشونت شهرک‌نشینان اسرائیلی علیه فلسطینیان در کرانه باختری، تحریم‌هایی را علیه چهار فرد و دو نهاد اعمال کرده است.

همزمان آمریکا اعلام کرد نهادهایی را که برای شهرک‌نشینان کرانه باختری سرمایه جمع‌آوری کرده‌اند، تحریم می‌کند.

فلسطینی‌ها و گروه‌های حقوق بشری همواره نیروهای اسرائیلی را متهم می‌کنند که هنگام وقوع حملات بی‌تفاوت هستند و حتی خود در این حملات مشارکت می‌کنند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy