Wednesday, Sep 11, 2024

صفحه نخست » چرا چرا هر نقطه ای از جهان که جنگی رخ دهد، تن و بدن ما ایرانیان می لرزد

marg.jpgحبیب رمضانخانی

با داغ شدن گمانه زنی و ادعاها در مورد ارسال موشک های بالستیک از ایران به روسیه، کشورهای غربی با محوریت سه قدرت اروپایی، دنبال اعمال تحریم های سنگین علیه ایران، از جمله ایجاد محدودیت و ممنوعیت ها برای صنعت هوایی ایران هستند.

تحریم هایی که اینبار نه از بابت مسأله هسته ای و گروه های نیابتی، بلکه به خاطر نقش ایران در جنگ روسیه و اوکراین اعمال شده که به تجربه، تبعات و هزینه آن را مردم ایران با رنج و فشارهای مضاعف بایستی متحمل شوند!

آری، گویا این تقدیر مردم ایران است که در بیشتر جنگ های رخ داده در این دو دهه، بایستی درگیر و پایشان گیر باشد!

سوریه درگیر جنگ داخلی می شود، حضور نظامی و مستشاری با میلیاردها دلار هزینه از جانب ایران انجام می شود!

جنگ در لبنان و فلسطین انجام می شود، سایه ترور اسراییل و اقدامات تلافی جویانه ایران خواب از چشم ایرانیان می رباید!


جنگ بین یمن و ائتلاف امارت و عربستان رخ می دهد، از انفجارها در آرامکو تا کشتی ها و نفت کش ها در خلیج فارس، پای ایران و تهدید و تحریم کشورمان به میان می آید!

و حالا هم جنگ روسیه و اکراین که با وجود در گیر نشدن همسایگانشان، اینجا اما هزاران کیلومتر دورتر از صحنه جنگ، نقش و پای ایران در میان است و خطر تحریم و تبعات آن فشار مضاعف تری را متوجه مردم ایران می کند!

آری، یک سو ترکیه و عربستان را داریم که در نزاع روسیه و اکراین، ضمن حفظ جانب هر دو طرف، کلی از این تقابل نفع می برند. در مقابل ایران را داریم که به پای جانبداری و‌ همراهی با روس ها، نه تنها تهدید و تحریم غرب را به جان می خرد، بلکه از خود روس ها هم به جای پاداش، خنجر از پشت در قضیه جزایر سه گانه و دالان زنگزور، پاسخ می گیرد!

چکیده کلام: بدیهی ترین نکته و اصلی ترین وظیفه در امر حکمرانی، تامین منافع و آرامش مردم توسط حاکمانشان است. پس وقتی مدام مردم ایران در پی هر جنگ و تقابلی، پایشان گیر و منافعشان در خطر بوده و همیشه از استرس و فشار ناشی از جنگ و تحریم به خود می لرزند، این چه مناسبتی با حکمرانی مطلوب دارد؟



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy