Wednesday, Sep 18, 2024

صفحه نخست » آسیب جدی به چشم و دست سفیر جمهوری اسلامی در بیروت + فیلم لحظه انتقال او به بیمارستان

تکمیلی:

کانال تلگرامی صابرین نیوز می‌گوید مجتبی امانی، سفیر جمهوری اسلامی در بیروت بر اثر انفجار هماهنگ دستگاه‌های ارتباطی اعضای حزب‌الله در لبنان و سوریه که روز سه‌شنبه اتفاق افتاد، از ناحیه دو چشم، صورت و دست زخمی شده است.

گزارش‌های اولیه منابع جمهوری اسلامی حاکی از‌ آن بود که جراحت‌های او سطحی است و همسر مجتبی امانی هم در اکس نوشته بود که او کمی زخمی شده اما حالش خوب است و به‌خیر گذشته است.

سفارت جمهوری‌اسلامی پس از انتشار خبر فوق، با انتشار بیانیه‌ای نوشت: «به اطلاع هم‌وطنان عزیز و اصحاب رسانه می‌رساند که روند درمان آقای امانی، سفیر محترم، به‌خوبی پیش می‌رود و شایعات منتشر شده در مورد وضعیت جسمی و شرایط بینایی آقای امانی، عاری از صحت است.»

برخی از کاربران فضای مجازی آسیب چشمی سفیر و عوامل حزب‌الله را «تقاص» شلیک عوامل جمهوری اسلامی به چشمان معترضان در ایران در اعتراضات سال ۱۴۰۱ می‌دانند.

:::

ایران وایر - در پی انفجار پیجرها در بیروت «مجتبی امانی»، سفیر جمهوری اسلامی ایران در لبنان زخمی‌ و به نقل از خبرگزاری مهر به بیمارستان منتقل شده است.

همزمان همسر مجتبی امانی در اکانت رسمی او در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: « همسرم بر اثر انفجار پیجر در لبنان کمی زخمی شده اند اما الحمدلله حالشان خوب است و به خیر گذشته است.»

ویدیو منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی، لحظه انتقال مجتبی امانی، سفیر جمهوری اسلامی در لبنان در پی حادثه انفجار بی‌سیم‌های حزب‌الله را نشان می‌دهند:

خبرگزاری ایسنا همچنین به نقل از یک منبع آگاه گزارش کرد امانی بر اثر انفجار پیجر که در نزدیکی او بوده، به‌صورت سطحی مجروح شده و جراحت وارده خطرناک نیست.

:::

پسر نماینده حزب‌الله در مجلس لبنان با انفجار بی سیم کشته شد

killed.jpgایندیپندنت فارسی - خبرگزاری فرانسه به نقل از یک منبع نزدیک به حزب‌الله اعلام کرد که مهدی علی عمار، پسر علی عمار، نماینده گروه حزب‌الله در مجلس لبنان در اثر انفجار دستگاه ارتباطی کشته شده است.

هم‌چنین منبع دیگری از حزب‌الله به خبرگزاری فرانسه گفت که دختر ۱۰ ساله یک عضو این گروه نیز که هنگام انفجار بی‌سیم پدرش در نزدیکی آن بوده، جان خود را از دست داده است.

حزب‌الله لبنان می‌گوید تا این لحظه سه نفر در این انفجارها کشته شده‌اند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy