Thursday, Oct 3, 2024

صفحه نخست » مجید دیوانی در حمله هوایی اسرائیل به دمشق کشته شد

sep.jpgکیهان لندن - منابع داخلی در ایران، پنجشنبه ۱۳ مهرماه تأیید کردند که یک عضو نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به نام «مجید دیوانی» در حمله هوایی اسرائیل به دمشق کشته شده است.

این فرد که خبرگزاری‌های حکومتی حکومتی می‌گویند «مستشار» بوده در حمله هوایی اسرائیل به یک ساختمان به ظاهر مسکونی در محله المزه دمشق کشته شده است. این ساختمان در حوالی کنسولگری جمهوری اسلامی قرار دارد. اسرائیل طی دو روز دو بار به اهدافی در این محله حمله کرد.

سازمان دیده‌بان حقوق بشر سوریه مستقر در لندن پیشتر گزارش داده بود که این ساختمان محل تردد اعضای سپاه و نیروهای حزب‌الله است. برخی منابع گفته بودند سه عضو سپاه در این حملات کشته و زخمی شده‌اند.

deadsep.jpgخبرگزاری «دانشجو» که عمدتاً خبرهای امنیتی را پوشش می‌دهد گزارش داد که مجید دیوانی «یکی از نیروهای فعال و مهم سپاه پاسداران» است که در مأموریت مستشاری در سوریه فعالیت می‌کرد.

همین خبرگزاری نوشته «این حمله بخشی از سلسله حملات هوایی اخیر اسرائیل به سوریه است که با هدف تضعیف نیروهای محور مقاومت انجام شده است.»

👈مطالب بیشتر در کیهان لندن

در خبرها هیچ اشاره‌ای به درجه و مأموریت مجید دیوانی در سوریه نشده است.

مدتی است که اسرائیل طیف وسیعی از حملات را برای از بین بردن فرماندهان و تیم‌های وابسته به سپاه پاسداران در سوریه، عراق و لبنان به اجرا گذاشته است.

روزنامه «الشرق الاوسط» به نقل از یک منبع عراقی نوشت، اطلاعاتی در میان احزاب و گروه‌های چارچوب هماهنگی (گروه‌های شیعه نزدیک به سپاه) وجود دارد که نشان می‌دهد اسرائیل ۳۵ هدف در عراق را برای حمله شناسایی کرده که شامل رهبران سیاسی مهم و فرماندهان گروه‌های مسلح و شبه‌نظامی است.

بعد از کشته شدن حسن نصرالله رهبر گروه تروریستی حزب‌الله لبنان و عباس نیلفروشان از فرماندهان ارشد سپاه پاسداران در بیروت، موج جدیدی از حملات به پایگاه‌های شبه‌نظامیان وابسته به جمهوری اسلامی در سوریه و لبنان آغاز شده است.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy