Thursday, Oct 3, 2024

صفحه نخست » ایمیل‌ "غیرعادی، با احترام" حوثی‌ها به شرکت‌های کشتیرانی

huthieletter.jpgایمیل‌ تهدیدآمیز حوثی‌ها به شرکت‌های کشتیرانی؛ «به شما حمله خواهد شد، با احترام

یورونیوز - در یک شب گرم بهاری در آتن، کمی پیش از نیمه‌شب، یکی از مدیران ارشد یک شرکت کشتیرانی یونانی متوجه شد که یک ایمیل غیرعادی برایش ارسال شده است.

این پیام که به آدرس ایمیل کاری این مدیر ارسال شده بود، هشدار می‌داد یکی از کشتی‌های شرکت کشتیرانی تحت مدیریت او که در حال عبور از دریای سرخ است، در خطر حمله از سوی شبه‌نظامیان حوثی‌ قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، در این ایمیل که به زبان انگلیسی نوشته شده، آمده بود که این کشتی یونانی به دلیل توقف در یک بندر اسرائیلی، محدودیت‌هایی که توسط حوثی‌ها وضع شده را نقض کرده است. در ادامه این پیام آمده بود که این کشتی «به‌طور مستقیم توسط نیروهای مسلح یمن در هر منطقه‌ای که آن‌ها مناسب بدانند، هدف قرار خواهد گرفت. با احترام.»

👈مطالب بیشتر در سایت یورونیوز

در این ایمیل همچنین مسئولیت این اتفاق را برعهده مدیریت شرکت کشتیرانی یونانی گذاشته بود. این پیام به امضای مرکز هماهنگی عملیات بشردوستانه یمن (HOCC) رسیده بود. این مرکز در ماه فوریه برای برقراری ارتباط بین حوثی‌ها و اپراتورهای کشتیرانی تأسیس شد.

از ماه نوامبر، حوثی‌ها حدود ۱۰۰ حمله به کشتی‌های عبوری از دریای سرخ انجام داده‌اند. آن‌ها مدتی پس از حمله اسرائیل به نوار غزه اعلام کردند که به منظور حمایت از مردم غزه و فلسطینی‌ها، مانع عبور کشتی‌های مرتبط با اسرائیل از دریای سرخ می‌شوند.

بنا به گزارش رویترز، حوثی‌ها در این مدت دو کشتی را غرق کرده، یک کشتی دیگر را تصرف کرده و دست‌کم چهار ملوان را کشته‌اند.

در این ایمیل که در پایان ماه مه برای این مدیر شرکت کشتیرانی یونانی ارسال شده، هشدار داده شده بود در صورت «نقض معیارهای ممنوعیت ورود به بنادر اسرائیل اشغالگر»، همه کشتی‌های این شرکت تحریم می‌شوند.

به دلایل امنیتی این شرکت کشتیرانی یونانی و مدیر اجرایی آن تمایلی به ذکر نام خود نداشتند.

رویترز به نقل از منابع مطلع خود خبر داد که این پیام هشدارآمیز اولین مورد از بیش از دوازده ایمیل تهدیدآمیز بود که از ماه مه به دست‌کم شش شرکت کشتیرانی یونانی ارسال شده است.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy