Saturday, Oct 5, 2024

صفحه نخست » آماده‌باش و هشدارهای امنیتی در شهرهای اروپایی برای سالگرد ۷ اکتبر

eu.jpgرادیو بین المللی فرانسه - با نزدیک شدن به اولین سالگرد حمله حماس به اسرائیل، تظاهرکنندگان حامی فلسطین که خواستار برقراری آتش‌بس فوری در غزه هستند، از امروز شنبه ۵ اکتبر در شهرهای بزرگ اروپا به خیابان‌ها آمدند. در همین حال چندین کشور اروپایی که نگرانند تشدید درگیری‌ها در خاورمیانه، الهام‌بخش حملات تروریستی جدید در اروپا شده یا اینکه تجمعات جاری به خشونت کشیده شود، سطح هشدار امنیتی را افزایش داده‌اند.

طی روزهای باقیمانده تا هفتم اکتبر، از امروز تا دوشنبه، تجمعات گسترده‌ای در چندین شهر اروپایی از جمله پاریس، لندن، برلین و رم برنامه ریزی شده است.

هزاران نفر امروز در میدان رپوبلیک پاریس تجمع کردند تا خشونت اسرائیل را محکوم و با غزه و لبنان ابراز همبستگی کنند. فرانسه برای تامین امنیت در حالت آماده باش قرار دارد. برونو روتایو، وزیر کشور فرانسه، اوایل این هفته ضمن ابراز نگرانی نسبت به تنش های احتمالی، به مقامات محلی هشدار داد که با فرارسیدن سالگرد حمله حماس، احتمال اقدامات تروریستی بالا است.

در انگلستان تا ظهر شنبه هزاران نفر در میان حضور چشمگیر پلیس در میدان راسل در مرکز لندن تجمع کردند. برخی از سازمان دهندگان راهپیمایی گفته بودند که قصد دارند شرکتها و مؤسساتی از جمله بانک بارکلیز و موزه بریتانیا که به ادعای آنها "در جنایات اسرائیل همدست هستند"، را هدف قرار دهند. بن جمال، مدیر کمپین همبستگی فلسطین در بریتانیا، می‌گوید که سازماندهی راهپیمایی‌ها تا زمانی که اقدامی علیه اسرائیل انجام نشود، ادامه خواهد یافت.

👈مطالب بیشتر در سایت رادیو بین المللی فرانسه

در برلین، یک راهپیمایی از دروازه براندنبورگ برای روز یکشنبه برنامه ریزی شده است. رسانه‌های محلی آلمان گزارش دادند که مقامات امنیتی این کشور ضمن اشاره به افزایش حوادث یهودستیزانه و خشونت‌آمیز در روزهای اخیر، از کمبود نیروی احتمالی به دلیل گستردگی اعتراضات، ابراز نگرانی کرده‌اند.

در رم، با وجود ممنوعیت پلیس که به دلیل نگرانی‌های امنیتی از صدور مجوز برای تظاهرات در پایتخت ایتالیا امتناع کرده بود، تجمعی با حدود سی هزار تظاهرکننده برای بعدازظهر شنبه برنامه‌ریزی شده است. ماتئو پیانتدوسی، وزیر کشور ایتالیا، می‌گوید که اروپا در آستانه سالگرد حمله حماس به اسرائیل، برای مقابله با حملات تروریستی احتمالی، در حالت آماده باش قرار دارد.





Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy