Saturday, Oct 5, 2024

صفحه نخست » تلاش کامالا هریس برای جلب آرای مسلمانان و عرب‌تبارها

kamala.jpgکامالا هریس، نامزد دموکرات انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا که به دنبال بازیابی توجه رای دهندگانی است که از حمایت دولت ایالات متحده از حملات اسرائیل به غزه و لبنان خشمگین هستند، روز جمعه در میشیگان با رهبران گروه‌های مسلمان و عرب‌تبار آمریکایی دیدار کرد

رادیو بین المللی فرانسه - کامالا هریس، معاون رئیس جمهوری آمریکا و نامزد دموکرات انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور در ماه نوامبر، روز جمعه ۴ اکتبر، پیش از گردهمایی انتخاباتی در شهر فلینت ایالت میشیگان، در یک نشست خصوصی با رهبران گروه‌های مسلمان و عرب‌تبار آمریکایی، ضمن ابراز نگرانی از مقیاس بزرگ رنج در غزه و همچنین تلفات غیرنظامیان و آوارگی در لبنان، درباره تلاش برای پایان دادن به جنگ و جلوگیری از درگرفتن یک جنگ منطقه‌ای، تبادل نظر کرد.

نشست روز گذشته کامالا هریس، در راستای تلاشهای اخیر دموکرات‌ها جهت اطمینان از جلب آرا رای دهندگان مسلمان و عرب ایالت کلیدی میشیگان انجام شد. جامعه‌ای که در انتخابات ۲۰۲۰ به جو بایدن دموکرات رای داده بود اما این بار به دلیل نارضایتی از حمایت دولت بایدن از حمله اسرائیل به غزه، تا حدودی از کامالا هریس، هم حزبی او، رو برگردانده است.

تیم والز، فرماندار مینه سوتا و یار انتخاباتی کامالا هریس، در این راستا روز پنجشنبه به رای دهندگان مسلمان قول داد که "مسلمانان نقشی برابر در دولت هریس خواهند داشت". فیل گوردون، مشاور امنیت ملی کامالا هریس هم روز چهارشنبه طی سخنانی با رهبران جامعه عرب و مسلمان آمریکا، گفت که از آتش بس در غزه، دیپلماسی در لبنان و ثبات در کرانه باختری حمایت می‌کند.

برخی از آمریکایی‌های عرب‌تبار بر این باورند که در حالی که اسرائیل حملات خود را تشدید می‌کند، امتناع کامالا هریس از فاصله گرفتن از سیاست‌های خاورمیانه جو بایدن، در انتخابات ماه نوامبر برای او هزینه خواهد داشت. منتقدان دولت آمریکا می‌گویند بایدن و هریس که برای متوقف کردن کارزار نظامی اسرائیل در غزه، کم کاری کرده‌اند، در عین حال به تامین سلاح برای اسرائیل ادامه می‌دهند.

👈مطالب بیشتر در سایت رادیو بین المللی فرانسه

آخرین نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که رقابت کامالا هریس دموکرات با دونالد ترامپ جمهوری خواه در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا که یک ماه دیگر برگزار می‌شود، فشرده خواهد بود. بر اساس یک نظرسنجی که این هفته توسط موسسه عربی آمریکایی منتشر شد، هر دو نامزد در میان آمریکایی‌های عرب‌تبار تقریباً از حمایت یکسانی برخوردار هستند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy