Monday, Oct 14, 2024

صفحه نخست » شرکت های هواپیمایی ایران‌ایر، ماهان و ساها تحریم شدند

irana.jpgاتحادیه اروپا با اعمال تحریم‌های تازه‌ علیه افراد و نهادهای ایرانی، سه شرکت هواپیمایی ایران‌ایر، ماهان و ساها را نیز به فهرست تحریم‌های خود اضافه کرد

یورونیوز - این تحریم‌ها شرکت‌ها و افرادی را که در برنامه موشکی ایر ان نقش دارند مورد هدف قرار داده است. این شرکت‌ها در واقع در ساخت، تامین و انتقال پهپادها و همچنین قطعاتی که در آنها مورد استفاده قرار می‌گیرد به روسیه نقش داشته‌اند.

وزرای خارجه اروپا در نشست روز دوشنبه خود سه شرکت هواپیمایی ایران ایر، ماهان و ساها ایرلاینز را در فهرست تحریم‌های خود قرار دادند. همچنین چندین مقام از جمله حمزه قلندری معاون وزیر دفاع ایران به همراه چندین نفر از فرماندهان ارشد نیروی قدس سپاه پاسداران و قرارگاه خاتم و سازمان‌های هوافضای ایران نیز در این فهرست تحریم‌ها قرار گرفته‌اند.

بخشی از این تحریم‌ها به دلیل مداخله این افراد و نهادها در انتقال موشک‌های بالستیک ایران به روسیه اعمال شده‌است. مقام‌های جمهوری مدعی هستند که موشک بالستیک به روسیه تحویل نداده‌اند و «اتهامات وارد شده» از سوی اروپا و آمریکا را «بی‌اساس» می‌خوانند.

👈مطالب بیشتر در سایت یورونیوز

در بخشی از بیانیه منتشر شده از سوی اتحادیه اروپا آمده است: «تحریم‌های اعمال شده شامل نهادها و افرادی است که در ساخت و انتقال پهپاد، موشک و همچنین فناوری‌های مرتبط به روسیه در حمایت از مسکو در جنگ با اوکراین نقش داشته‌اند.»



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy