سه شنبه 22 مهر 1382

فرزانه طاهري، مدير بنياد گلشيري: شيرين عبادي پاداش صبر و شجاعت خود را گرفت، ايلنا

تهران- خبرگزاري كار ايران

با شنيدن خبر اهداي جايزه صلح, به شيرين عبادي پيش از هر چيز جلسات كانون نويسندگان را به يادآوردم كه در زير سايه وحشت برگزار مي‌‏شد و اينكه شيرين عبادي با تمام آن هراس‌‏ها و فشارها همواره همراه ما بود.
فرزانه طاهري، مدير بنياد گلشيري، در گفت‌‏وگو با خبرنگار فرهنگ و انديشه ايلنا با بيان اين مطلب افزود: خوشحالم از اينكه دست‌‏كم يك نفر پاداش پافشاري, صبر و شجاعت خود را دريافت كرد.

وي تصريح كرد: اين جايزه يكي از معتبرترين و شايد معتبرترين جايزه در سطح جهان است. بنابراين احساس ديده شدن و شنيده شدن در سطح جهان كه در جايزه صلح نوبل تبلور يافته مايه دلگرمي همه كساني است كه تاكنون تصور مي‌‏كردند همه تلاش‌‏هايشان مانند اين است كه انگار در خلاء فرياد مي‌‏زنند.

طاهري با بيان اينكه تاكنون نگاه جهانيان به زن ايراني ناشي از تصويري بود كه رسانه‌‏هاي بين‌‏المللي و حتي رسانه ملي ما از او ارائه مي‌‏دادند گفت: اهداي جايزه صلح به شيرين عبادي نشان دهنده اين است كه نوعي وجدان جهاني و هم‌‏صدايي جمعي در سطح جهان وجود دارد كه مي‌‏تواند تلاش‌‏هاي ما را به پيروزي برساند.

مدير بنياد گلشيري گفت: رفتار و گفتار شيرين عبادي به عنوان برنده جايزه صلح نوبل از اين پس اهميت دوچنداني مي‌‏يابد؛ ولي اينكه اين اهميت تا چه اندازه درك شود به ميزان تعلق كساني بستگي دارد كه او را به مبازه مي‌‏كشانند بنابراين مشكل اصلي ما با ساختارهايي است كه اجازه نمي‌‏دهند تلاش‌‏هاي ما به ثمر برسد.

وي افزود: سياسي خواندن و كم اهميت دادن به اين جايزه از تنگ نظري است.

اين مترجم و منتقد ادبي در پايان خاطرنشان كرد: جايزه صلح به ما نويد مي‌‏دهد كه تنها نيستم و راه هر پيروزي حمايت وجدان و جامعه جهاني است.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

دنبالک:
http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/290

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'فرزانه طاهري، مدير بنياد گلشيري: شيرين عبادي پاداش صبر و شجاعت خود را گرفت، ايلنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016