سه شنبه 11 آذر 1382

علي اشرف درويشيان: محمد مختاري نقش به‌‏سزايي در احياي كانون نويسندگان داشت، ايلنا

تهران-خبرگزاري كار ايران
محمد مختاري نقش به سزايي در احياي كانون نويسندگان ايران داشت.
به گزارش خبرنگار سرويس فرهنگ و انديشه خبرگزاري كار ايران ، علي اشرف درويشيان گفت: محمد مختاري يكي از شاعران ومحققان موفق ايران است كه كتاب‌‏هايي در مورد اسطوره‌‏شناسي، تحقيقاتي درباره شاهنامه، و چند دفتر شعر را به ادبيات ايران هديه كرده است.
اين عضو كانون نويسندگان ايران افزود: مساله قابل ذكر اين است كه مختاري قبل از آذر 77 براي انتشار كتاب‌‏هايش با مساله سانسور مواجه بود و تنها پس از فاجعه مرگش آثارش مجوز انتشارگرفتند.
درويشيان در باره ارتباط محمد مختاري با كانون نويسندكان ايران گفت: او از اعضاي فعال و برجسته كانون نويسندگان ايران بود و در اين ارتباط از سال 70 13فعاليت گسترده‌‏اي را براي احياي كانون آغاز كرد.
اين نويسنده و پژوهشگر در ادامه افزود: در سال 70 كانون نويسندگان در مرحله جديدي قرار گرفت چرا كه در اين سال با انتشار ( متن 134 نفر) با توجه به وضعيت اسفبار سانسور در آن زمان حركتي در اين زمينه آغاز شد.
وي با اشاره به تلاش هاي مختاري در راستاي موضوع آزادي بيان گفت: مختاري گفت ما نويسنده‌‏ايم و با اين طرز تفكر بود كه با همراه شدن با134 نفر از نويسندگان ايراني متني را در جهان منتشر كرديم و اعتراض خود را نسبت به سانسور اعلام و وضعيت آزادي بيان اعلام كرديم و مختاري از آن زمان بود كه بسيار معروف شد.
درويشان در ادامه به پرونده مختاري و قتل هاي زنجيره اي اشاره كرد و گفت: وضعيت پرونده مختاري در حال حاضر مختومه اعلام است و از طرف ديگر با زنداني شدن وكيل پرونده‌‏هاي قتل‌‏هاي زنجيره‌‏اي, ناصر زرافشان, وضعيت اين موضوع نامعلوم مي‌‏باشد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

دنبالک:
http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/1834

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'علي اشرف درويشيان: محمد مختاري نقش به‌‏سزايي در احياي كانون نويسندگان داشت، ايلنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016