جمعه 21 آذر 1382

مراسم بزرگداشت جهانگير ملك، نوازنده‌ قديمي تنبك، برگزار شد

جهانگير ملک

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس موسيقي
مراسم نخستين سالگرد درگذشت “جهانگير ملك”، نوازنده‌ي قديمي تنبك در فرهنگسراي نياوران برگزار شد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران، در اين مراسم كه به همت خانواده‌ي مرحوم ملك برپا شد و با استقبال بسيار مردم و هنرمندان همراه بود، در كنار اجراي موسيقي سنتي، همايون خرم، فرهنگ شريف و ... به سخنراني درباره‌ي مرحوم ملك پرداختند.
همايون خرم در اين مراسم گفت: استاد ملك به جز با عشق ساز نزد و ضرب نگرفت و اگر امشب ما اينجا هستيم از بركت حضور عشقي است كه وي به هنر موسيقي داشت.
وي افزود: موسيقي ما با عرفان عجين شده و در عرفان نيز معرفت و تعالي از مهم ترين اركان هستند.همه‌ي موسيقي دانان اجزاي يك سلسله هستندواين قشر، در پستي و بلندي‌هاي مختلف پايدار بوده‌اند.به گزارش ايسنا،خرم، به خوشحالي خود از تجليل خانه موسيقي از استاد علي تجويدي اشاره كرد و براي استاد شهناز،استاد فرامرز پايور و استاد نواب صفا آرزوي سلامتي كرد.
در ادامه فيلمي از زندگي استاد جهانگير ملك نمايش داده شد و سپس گروه “عرفان”، به اجراي برنامه پرداختند.
همچنين در انتهاي اين مراسم كه اجراي آن به عهده شاهرخ نادري بود، پس از سخنان لئون داوديان نماينده ارامنه در مجلس شوراي اسلامي، حميد قنبري و بزرگ لشگري درباره‌ي “ويگن“ خواننده‌ي قديمي پاپ، كه به تازگي در خارج از كشور، دار فاني را وداع گفت، سخن گفته و ياد او را گرامي داشتند.

به گزارش ايسنا، تعداد زيادي از هنرمندان قديمي موسيقي، سينما و تئاتر ايران چون رفعتي، حافظي، آغاسي، نريمان، رضوي،‌ ناصرپور ، جمشيدي ، رشيدي، بيچاره، وحدت، ‌بنائي،مفيد، سپهرنيا، رئوفي، متوسلاني، كريمي، رمضاني، همايون، بهرامي، رنجبر، مومني، صفائي، زرين‌دست، ورشوچي، محمودي، برومندو... چهارشنبه شب ،در اين مراسم بزرگداشت حضور داشتند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

دنبالک:
http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/2148

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'مراسم بزرگداشت جهانگير ملك، نوازنده‌ قديمي تنبك، برگزار شد' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016